7 produktów
Wybierz auto
0516100901
Profil piasty: 20x22,5-20n
Średnica [mm]: 215
258,54
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
258,54
zł/szt.
Darmowa dostawa
383,40
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
383,40
zł/szt.
Darmowa dostawa
354,05
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
354,05
zł/szt.
Darmowa dostawa
336,59
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
336,59
zł/szt.
Darmowa dostawa
266,34
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
266,34
zł/szt.
Darmowa dostawa
0339622092660
Średnica [mm]: 220
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Z dociskiem sprzęgła
Rozwiń więcej danych
298,30
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
298,30
zł/szt.
Darmowa dostawa
03563000482001
Ilość zębów: 20
Średnica [mm]: 215
Rozwiń więcej danych
427,45
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
427,45
zł/szt.
Darmowa dostawa
Sprzęgło samochodu MITSUBISHI ECLIPSE I jest złożone z układu elementów umożliwiających przenoszenie momentu obrotowego z silnika na skrzynię biegów. Najważniejsze podzespoły sprzęgła to: tarcza, docisk, łożysko prowadzące, linka, pompa oraz koło dwumasowe. Sprawne sprzęgło w samochodzie MITSUBISHI ECLIPSE I musi umożliwiać odłączenie skrzyni od silnika, co przekłada się na możliwość zmiany biegów.
W trakcie użytkowania samochodu MITSUBISHI ECLIPSE I sprzęgło jest wielokrotnie rozłączane i ponownie zasprzęglane, co w długim okresie prowadzi do jego zużycia. Niektóre praktyki mogą jednak przyspieszać eksploatację sprzęgła, przez co konieczna może być jego wcześniejsza wymiana. Wpływa na to przede wszystkim agresywne ruszanie samochodem – mocne dodawanie gazu przy wciśniętym pedale sprzęgła. Niekorzystna jest również jazda na półsprzęgle, a nawet samo opieranie w trakcie jazdy stopy na pedale sprzęgła bez jego wciskania. Nie należy również praktykować ruszania z drugiego biegu oraz przy zaciągniętym hamulcu ręcznym. Warto także wcisnąć sprzęgło przed uruchomieniem silnika.
Kończące się sprzęgło samochodu MITSUBISHI ECLIPSE I zwiastują objawy utrudniające zmianę biegów oraz wpływające na komfort użytkowania pojazdu. Również ruszanie samochodem nie przebiega wystarczająco sprawnie – auto zaczyna toczyć się dopiero po niemal całkowitym puszczeniu pedału sprzęgła. Towarzyszy temu wyraźnie odczuwalne szarpanie samochodu. MITSUBISHI ECLIPSE I ze zużytym sprzęgłem nie reaguje również właściwie na dodanie gazu w trakcie jazdy – samochód nie przyspiesza wystarczająco dynamicznie pomimo wzrostu obrotów silnika.