Darmowa dostawa przy zakupach od 49 zł! Kod: DOSTAWA49
5 produktów
Wybierz auto
SAC3000990576
Średnica [mm]: 240
Alternatywny zestaw naprawczy: 3000 970 137
Rozwiń więcej danych
853,28
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 25.02
853,28
zł/szt.
Darmowa dostawa
663,88
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 25.02
663,88
zł/szt.
Darmowa dostawa
SAC3000970137
Średnica [mm]: 240
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Bez łożyska oporowego
Rozwiń więcej danych
782,27
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 25.02
782,27
zł/szt.
Darmowa dostawa
03563000951942
Ilość zębów: 21
Profil piasty: 24x48-21n
Rozwiń więcej danych
810,39
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
810,39
zł/szt.
Darmowa dostawa
VAL855201
Profil piasty: 30 x 18 x 28 x 16
Ciężar [kg]: 7.59
Rozwiń więcej danych
3 744,92
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 25.02
3 744,92
zł/szt.
Darmowa dostawa
Sprzęgło samochodu RENAULT KOLEOS II jest złożone z układu elementów umożliwiających przenoszenie momentu obrotowego z silnika na skrzynię biegów. Najważniejsze podzespoły sprzęgła to: tarcza, docisk, łożysko prowadzące, linka, pompa oraz koło dwumasowe. Sprawne sprzęgło w samochodzie RENAULT KOLEOS II musi umożliwiać odłączenie skrzyni od silnika, co przekłada się na możliwość zmiany biegów.
W trakcie użytkowania samochodu RENAULT KOLEOS II sprzęgło jest wielokrotnie rozłączane i ponownie zasprzęglane, co w długim okresie prowadzi do jego zużycia. Niektóre praktyki mogą jednak przyspieszać eksploatację sprzęgła, przez co konieczna może być jego wcześniejsza wymiana. Wpływa na to przede wszystkim agresywne ruszanie samochodem – mocne dodawanie gazu przy wciśniętym pedale sprzęgła. Niekorzystna jest również jazda na półsprzęgle, a nawet samo opieranie w trakcie jazdy stopy na pedale sprzęgła bez jego wciskania. Nie należy również praktykować ruszania z drugiego biegu oraz przy zaciągniętym hamulcu ręcznym. Warto także wcisnąć sprzęgło przed uruchomieniem silnika.
Kończące się sprzęgło samochodu RENAULT KOLEOS II zwiastują objawy utrudniające zmianę biegów oraz wpływające na komfort użytkowania pojazdu. Również ruszanie samochodem nie przebiega wystarczająco sprawnie – auto zaczyna toczyć się dopiero po niemal całkowitym puszczeniu pedału sprzęgła. Towarzyszy temu wyraźnie odczuwalne szarpanie samochodu. RENAULT KOLEOS II ze zużytym sprzęgłem nie reaguje również właściwie na dodanie gazu w trakcie jazdy – samochód nie przyspiesza wystarczająco dynamicznie pomimo wzrostu obrotów silnika.