5 produktów
Wybierz auto
03563000950006
Ilość zębów: 24
Średnica [mm]: 240
Rozwiń więcej danych
548,42
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
548,42
zł/szt.
Darmowa dostawa
03563000950066
Ilość zębów: 24
Średnica [mm]: 240
Rozwiń więcej danych
660,65
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
660,65
zł/szt.
Darmowa dostawa
SAC2290601166
Ilość zębów: 24
Średnica [mm]: 240
Rozwiń więcej danych
1 855,01
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
1 855,01
zł/szt.
Darmowa dostawa
0339624375700
Średnica [mm]: 240
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Z dociskiem sprzęgła
Rozwiń więcej danych
881,96
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
881,96
zł/szt.
Darmowa dostawa
AISKF040
Ilość zębów: 24
Średnica [mm]: 230
2 044,63
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
2 044,63
zł/szt.
Darmowa dostawa
Sprzęgło samochodu SUBARU OUTBACK IV jest złożone z układu elementów umożliwiających przenoszenie momentu obrotowego z silnika na skrzynię biegów. Najważniejsze podzespoły sprzęgła to: tarcza, docisk, łożysko prowadzące, linka, pompa oraz koło dwumasowe. Sprawne sprzęgło w samochodzie SUBARU OUTBACK IV musi umożliwiać odłączenie skrzyni od silnika, co przekłada się na możliwość zmiany biegów.
W trakcie użytkowania samochodu SUBARU OUTBACK IV sprzęgło jest wielokrotnie rozłączane i ponownie zasprzęglane, co w długim okresie prowadzi do jego zużycia. Niektóre praktyki mogą jednak przyspieszać eksploatację sprzęgła, przez co konieczna może być jego wcześniejsza wymiana. Wpływa na to przede wszystkim agresywne ruszanie samochodem – mocne dodawanie gazu przy wciśniętym pedale sprzęgła. Niekorzystna jest również jazda na półsprzęgle, a nawet samo opieranie w trakcie jazdy stopy na pedale sprzęgła bez jego wciskania. Nie należy również praktykować ruszania z drugiego biegu oraz przy zaciągniętym hamulcu ręcznym. Warto także wcisnąć sprzęgło przed uruchomieniem silnika.
Kończące się sprzęgło samochodu SUBARU OUTBACK IV zwiastują objawy utrudniające zmianę biegów oraz wpływające na komfort użytkowania pojazdu. Również ruszanie samochodem nie przebiega wystarczająco sprawnie – auto zaczyna toczyć się dopiero po niemal całkowitym puszczeniu pedału sprzęgła. Towarzyszy temu wyraźnie odczuwalne szarpanie samochodu. SUBARU OUTBACK IV ze zużytym sprzęgłem nie reaguje również właściwie na dodanie gazu w trakcie jazdy – samochód nie przyspiesza wystarczająco dynamicznie pomimo wzrostu obrotów silnika.