5 produktów
Wybierz auto
FASFT55517
Wymiary radiatora: 573 x 130 x 55 mm
Materiał żeber chłodzących: Aluminium
Rozwiń więcej danych
227,01
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
227,01
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ABA0160180002
Wymiary radiatora: 572x127x50
Materiał: Aluminium, tworzywo sztuczne
Rozwiń więcej danych
243,18
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
243,18
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Norma emisji spalin: Euro 6
345,62
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
345,62
zł/szt.
Darmowa dostawa
Grubość [mm]: 52
Szerokość [mm]: 131
Rozwiń więcej danych
297,90
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
297,90
zł/szt.
Darmowa dostawa
Rodzaj chłodzenia: Chłodzony powietrzem
Materiał żeber chłodzących: Aluminium
Rozwiń więcej danych
221,21
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
221,21
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
W silnikach aut OPEL COMBO D, w których zastosowano doładowanie, obecna jest chłodnica powietrza doładowującego, czyli intercooler. Funkcją tego elementu jest chłodzenie powietrza sprężonego, zanim trafi ono do cylindrów silnika. Celem jest zwiększenie gęstości powietrza, która wzrasta wraz ze spadkiem temperatury. Gęstsze powietrze zapewnia wyższą efektywność spalania mieszanki paliwowo-powietrznej, a zatem wyższą moc, którą silnik spalinowy jest w stanie wygenerować.
Intercooler stosowany w samochodach OPEL COMBO D korzysta z powietrza atmosferycznego jako medium chłodzącego. Pobiera on sprężone powietrze doładowujące i wychładza je, następnie dostarczając do kolektora ssącego. Intercooler w aucie OPEL COMBO D jest umieszczony w miejscu gwarantującym dobry dostęp do powietrza atmosferycznego, co niestety wiąże się z ryzykiem jego uszkodzenia przez kamienie z jezdni czy też zabrudzenia. Intercooler jest także wysoce narażony na uszkodzenia w przypadku wszelkiego rodzaju kolizji z udziałem przodu pojazdu.
Intercooler stosowany w samochodzie OPEL COMBO D z reguły nie wymaga wymiany z powodu zużycia eksploatacyjnego. Niekiedy może jednak potrzebować wyczyszczenia, gdyż zanieczyszczenia obniżają wydajność jego pracy. Jedynym powodem konieczności wymiany chłodnicy powietrza na nową jest uszkodzenie mechaniczne, które wbrew pozorom zdarza się dość często (ze względu na lokalizację). Intercooler wymienia się po stwierdzeniu jego nieszczelności, powodującej nieprawidłową pracę silnika – np. wyczuwalnie słabsze przyspieszenie.