5 produktów
Wybierz auto
Grubość [mm]: 64
Szerokość [mm]: 183
Rozwiń więcej danych
350,72
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
350,72
zł/szt.
Darmowa dostawa
Grubość [mm]: 64
Szerokość [mm]: 190
Rozwiń więcej danych
274,12
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
274,12
zł/szt.
Darmowa dostawa
MALCIR33000S
Rodzaj chłodnicy: Żebra chłodzące lutowane
Długość sieci [mm]: 510
Rozwiń więcej danych
512,89
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
512,89
zł/szt.
Darmowa dostawa
ABA0420180012
Materiał żeber chłodzących: Aluminium
Długość sieci [mm]: 183
Rozwiń więcej danych
237,59
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
237,59
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Rodzaj chłodzenia: Chłodzony cieczą
Materiał żeber chłodzących: Aluminium
Rozwiń więcej danych
305,96
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
305,96
zł/szt.
Darmowa dostawa
W silnikach aut RENAULT TWINGO, w których zastosowano doładowanie, obecna jest chłodnica powietrza doładowującego, czyli intercooler. Funkcją tego elementu jest chłodzenie powietrza sprężonego, zanim trafi ono do cylindrów silnika. Celem jest zwiększenie gęstości powietrza, która wzrasta wraz ze spadkiem temperatury. Gęstsze powietrze zapewnia wyższą efektywność spalania mieszanki paliwowo-powietrznej, a zatem wyższą moc, którą silnik spalinowy jest w stanie wygenerować.
Intercooler stosowany w samochodach RENAULT TWINGO korzysta z powietrza atmosferycznego jako medium chłodzącego. Pobiera on sprężone powietrze doładowujące i wychładza je, następnie dostarczając do kolektora ssącego. Intercooler w aucie RENAULT TWINGO jest umieszczony w miejscu gwarantującym dobry dostęp do powietrza atmosferycznego, co niestety wiąże się z ryzykiem jego uszkodzenia przez kamienie z jezdni czy też zabrudzenia. Intercooler jest także wysoce narażony na uszkodzenia w przypadku wszelkiego rodzaju kolizji z udziałem przodu pojazdu.
Intercooler stosowany w samochodzie RENAULT TWINGO z reguły nie wymaga wymiany z powodu zużycia eksploatacyjnego. Niekiedy może jednak potrzebować wyczyszczenia, gdyż zanieczyszczenia obniżają wydajność jego pracy. Jedynym powodem konieczności wymiany chłodnicy powietrza na nową jest uszkodzenie mechaniczne, które wbrew pozorom zdarza się dość często (ze względu na lokalizację). Intercooler wymienia się po stwierdzeniu jego nieszczelności, powodującej nieprawidłową pracę silnika – np. wyczuwalnie słabsze przyspieszenie.