6 produktów
Wybierz auto
212,99
zł/szt.
Kraków: pt. 24.01
U ciebie: pt. 24.01
212,99
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
268,43
zł/szt.
Kraków: pt. 24.01
U ciebie: pt. 24.01
268,43
zł/szt.
Darmowa dostawa
157,72
zł/szt.
Kraków: pt. 24.01
U ciebie: pt. 24.01
157,72
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
172,63
zł/szt.
Kraków: pt. 24.01
U ciebie: pt. 24.01
172,63
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Grubość [mm]: 105
Szerokość [mm]: 142
Rozwiń więcej danych
427,88
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
427,88
zł/szt.
Darmowa dostawa
205,08
zł/szt.
Kraków: pt. 24.01
U ciebie: pt. 24.01
205,08
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
W silnikach aut VW GOLF III, w których zastosowano doładowanie, obecna jest chłodnica powietrza doładowującego, czyli intercooler. Funkcją tego elementu jest chłodzenie powietrza sprężonego, zanim trafi ono do cylindrów silnika. Celem jest zwiększenie gęstości powietrza, która wzrasta wraz ze spadkiem temperatury. Gęstsze powietrze zapewnia wyższą efektywność spalania mieszanki paliwowo-powietrznej, a zatem wyższą moc, którą silnik spalinowy jest w stanie wygenerować.
Intercooler stosowany w samochodach VW GOLF III korzysta z powietrza atmosferycznego jako medium chłodzącego. Pobiera on sprężone powietrze doładowujące i wychładza je, następnie dostarczając do kolektora ssącego. Intercooler w aucie VW GOLF III jest umieszczony w miejscu gwarantującym dobry dostęp do powietrza atmosferycznego, co niestety wiąże się z ryzykiem jego uszkodzenia przez kamienie z jezdni czy też zabrudzenia. Intercooler jest także wysoce narażony na uszkodzenia w przypadku wszelkiego rodzaju kolizji z udziałem przodu pojazdu.
Intercooler stosowany w samochodzie VW GOLF III z reguły nie wymaga wymiany z powodu zużycia eksploatacyjnego. Niekiedy może jednak potrzebować wyczyszczenia, gdyż zanieczyszczenia obniżają wydajność jego pracy. Jedynym powodem konieczności wymiany chłodnicy powietrza na nową jest uszkodzenie mechaniczne, które wbrew pozorom zdarza się dość często (ze względu na lokalizację). Intercooler wymienia się po stwierdzeniu jego nieszczelności, powodującej nieprawidłową pracę silnika – np. wyczuwalnie słabsze przyspieszenie.