67 produktów
Wybierz auto
Nr art: BEHTX1587D
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0476TX1587D
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0476TI787
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: GATTH58392G1
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 05261880933
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: MEY1282280020
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: MET4006444
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: FAC78966
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: GATTH63497G1
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: FAC78967
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0479117209
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: VAL820280
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: FAC78999
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0479116999
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: MAG352317101880
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: VEMV15992100
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: BEHTI787
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: MAG352317004080
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Termostat to jeden z podstawowych podzespołów układu chłodzenia. Jego zadaniem jest otwieranie i zamykanie obiegu cieczy chłodzącej, w zależności od aktualnej temperatury płynu. Jeżeli temperatura płynu wynosi mniej niż 90-95 stopni Celsjusza, krąży on wokół silnika – w krótkim obiegu. Po przekroczeniu tej wartości temperatury, termostat otwiera długi obieg, którym płyn dopływa do chłodnicy. Po schłodzeniu płynu o około 20 stopni Celsjusza chłodziwo jest ponownie kierowane do głowicy oraz bloku silnika, termostat samochodu AUDI A3 8V zamyka obieg, a płyn odbiera kolejną dawkę ciepła z jednostki. Po ponownym podgrzaniu płynu do odpowiedniej temperatury cały proces jest powtarzany od nowa.
Uszkodzony termostat w aucie AUDI A3 8V nie jest w stanie zamykać i otwierać dużego obiegu płynu chłodzącego. Objawy są jednak zależne od pozycji, w jakiej popsuje się termostat do samochodu AUDI A3 8V. Jeżeli obieg pozostaje cały czas otwarty, to płyn chłodniczy stale przepływa przez chłodnice, a silnik nie może osiągnąć roboczej temperatury pracy. Wiąże się to ze znacznie wyższym spalaniem oraz przyspieszonym zużyciem silnika. Bardziej niebezpieczna jest sytuacja, w której termostat ulegnie awarii w pozycji zamkniętej. Wówczas silnik jest pozbawiony chłodzenia, płyn chłodniczy ulegnie zagotowaniu, powodując znaczny wzrost temperatury jednostki.