51 produktów
Wybierz auto
Nr art: 0357TH42288G1
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 042878783
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0357TH43788G1
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: DAYDT1078F
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: ABA0160250001
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 0451TH698688J
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: MEA92606
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: FASFT58170
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: BEHTI14988
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: ASH38FIFI05
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: JAV38W10
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: BEHTI15088
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0357TH45088G1
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: DAYDT1140H
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: GATTH63780G1
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: FASFT58018
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: NTYCTMFT009
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: NRF725266
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: MET4006104
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Termostat to jeden z podstawowych podzespołów układu chłodzenia. Jego zadaniem jest otwieranie i zamykanie obiegu cieczy chłodzącej, w zależności od aktualnej temperatury płynu. Jeżeli temperatura płynu wynosi mniej niż 90-95 stopni Celsjusza, krąży on wokół silnika – w krótkim obiegu. Po przekroczeniu tej wartości temperatury, termostat otwiera długi obieg, którym płyn dopływa do chłodnicy. Po schłodzeniu płynu o około 20 stopni Celsjusza chłodziwo jest ponownie kierowane do głowicy oraz bloku silnika, termostat samochodu FIAT PANDA III zamyka obieg, a płyn odbiera kolejną dawkę ciepła z jednostki. Po ponownym podgrzaniu płynu do odpowiedniej temperatury cały proces jest powtarzany od nowa.
Uszkodzony termostat w aucie FIAT PANDA III nie jest w stanie zamykać i otwierać dużego obiegu płynu chłodzącego. Objawy są jednak zależne od pozycji, w jakiej popsuje się termostat do samochodu FIAT PANDA III. Jeżeli obieg pozostaje cały czas otwarty, to płyn chłodniczy stale przepływa przez chłodnice, a silnik nie może osiągnąć roboczej temperatury pracy. Wiąże się to ze znacznie wyższym spalaniem oraz przyspieszonym zużyciem silnika. Bardziej niebezpieczna jest sytuacja, w której termostat ulegnie awarii w pozycji zamkniętej. Wówczas silnik jest pozbawiony chłodzenia, płyn chłodniczy ulegnie zagotowaniu, powodując znaczny wzrost temperatury jednostki.