39 produktów
Wybierz auto
Nr art: MAX670081
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0389410389103D
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: MCA35881
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: FASFT58203
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: NTYCTMME013
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: NTYCTMME012
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: ABA0140250017
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: TRU0219401
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: HEPTM1029
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: ABA0140250015
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: SKV20SKV077
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: ERR350554A
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: TRI862034295
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: MEY0282280007
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: NRF725277
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: TRU0219023
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: SWA10108840
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: NRF725280
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: CALTE7363103J
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Termostat to jeden z podstawowych podzespołów układu chłodzenia. Jego zadaniem jest otwieranie i zamykanie obiegu cieczy chłodzącej, w zależności od aktualnej temperatury płynu. Jeżeli temperatura płynu wynosi mniej niż 90-95 stopni Celsjusza, krąży on wokół silnika – w krótkim obiegu. Po przekroczeniu tej wartości temperatury, termostat otwiera długi obieg, którym płyn dopływa do chłodnicy. Po schłodzeniu płynu o około 20 stopni Celsjusza chłodziwo jest ponownie kierowane do głowicy oraz bloku silnika, termostat samochodu MERCEDES-BENZ SLK R172 zamyka obieg, a płyn odbiera kolejną dawkę ciepła z jednostki. Po ponownym podgrzaniu płynu do odpowiedniej temperatury cały proces jest powtarzany od nowa.
Uszkodzony termostat w aucie MERCEDES-BENZ SLK R172 nie jest w stanie zamykać i otwierać dużego obiegu płynu chłodzącego. Objawy są jednak zależne od pozycji, w jakiej popsuje się termostat do samochodu MERCEDES-BENZ SLK R172. Jeżeli obieg pozostaje cały czas otwarty, to płyn chłodniczy stale przepływa przez chłodnice, a silnik nie może osiągnąć roboczej temperatury pracy. Wiąże się to ze znacznie wyższym spalaniem oraz przyspieszonym zużyciem silnika. Bardziej niebezpieczna jest sytuacja, w której termostat ulegnie awarii w pozycji zamkniętej. Wówczas silnik jest pozbawiony chłodzenia, płyn chłodniczy ulegnie zagotowaniu, powodując znaczny wzrost temperatury jednostki.