Powiadom mnie o dostępności

Termostaty samochodowe do OPEL GT

14 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Temperatura otwarcia [°c]: 82, Wysokość 1 [mm]: 30, średnica 1 [mm]: 54, Artykuł uzupełniając...
67,21 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Nr art: 0357TH23582G1

Termostat GATES TH23582G1

Temperatura otwarcia [°c]: 82, Rodzaj koprusu: bez obudowy
52,50 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Temperatura otwarcia [°c]: 82, Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: z uszczelnien...
85,39 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Nr art: JPG1214602210

Termostat JP GROUP 1214602210

Temperatura otwarcia [°c]: 82, Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: z uszczelnien...
30,97 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Nr art: ASH380WW09

Termostat ASHIKA 38-0W-W09

Temperatura otwarcia [°c]: 82, średnica [mm]: 56, Wysokość [mm]: 45, Głębokość zabudowy [mm]...
27,70 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Nr art: ERR350517

Termostat ERA 350517

Temperatura otwarcia [°c]: 82
105,01 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Nr art: MOJ46182K

Termostat MOTORAD 461-82K

Temperatura otwarcia [°c]: 82, średnica 1 [mm]: 54, Artykuł uzupełniający / informacja uzupełn...
41,98 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Nr art: 05261880800

Termostat EPS 1.880.800

Temperatura otwarcia [°c]: 82, 94, Rodzaj koprusu: obudowa zintegrowana, obudowa oddzielna
46,14 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Nr art: 042878800

Termostat FACET 7.8800

Temperatura otwarcia [°c]: 82, 94, Rodzaj koprusu: obudowa zintegrowana, obudowa oddzielna
41,33 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Nr art: 0476TX12282

Termostat MAHLE TX 122 82

Temperatura otwarcia [°c]: 82, Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: z uszczelnien...
84,25 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Nr art: DAYDT1026V

Termostat DAYCO DT1026V

Temperatura otwarcia [°c]: 82, średnica 1 [mm]: 54
36,98 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
25,42 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Nr art: BEHTX12282

Termostat BEHR TX 122 82

Temperatura otwarcia [°c]: 82, Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: z uszczelnien...
92,30 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Nr art: NRF725205

Termostat NRF 725205

Temperatura otwarcia [°c]: 94, Rodzaj koprusu: obudowa oddzielna, Artykuł uzupełniający / inform...
39,67 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do OPEL

Termostat do samochodu OPEL GT – element kontrolujący obieg płynu chłodzącego

Termostat to jeden z podstawowych podzespołów układu chłodzenia. Jego zadaniem jest otwieranie i zamykanie obiegu cieczy chłodzącej, w zależności od aktualnej temperatury płynu. Jeżeli temperatura płynu wynosi mniej niż 90-95 stopni Celsjusza, krąży on wokół silnika – w krótkim obiegu. Po przekroczeniu tej wartości temperatury, termostat otwiera długi obieg, którym płyn dopływa do chłodnicy. Po schłodzeniu płynu o około 20 stopni Celsjusza chłodziwo jest ponownie kierowane do głowicy oraz bloku silnika, termostat samochodu OPEL GT zamyka obieg, a płyn odbiera kolejną dawkę ciepła z jednostki. Po ponownym podgrzaniu płynu do odpowiedniej temperatury cały proces jest powtarzany od nowa.

Objawy awarii termostatu w samochodzie OPEL GT

Uszkodzony termostat w aucie OPEL GT nie jest w stanie zamykać i otwierać dużego obiegu płynu chłodzącego. Objawy są jednak zależne od pozycji, w jakiej popsuje się termostat do samochodu OPEL GT. Jeżeli obieg pozostaje cały czas otwarty, to płyn chłodniczy stale przepływa przez chłodnice, a silnik nie może osiągnąć roboczej temperatury pracy. Wiąże się to ze znacznie wyższym spalaniem oraz przyspieszonym zużyciem silnika. Bardziej niebezpieczna jest sytuacja, w której termostat ulegnie awarii w pozycji zamkniętej. Wówczas silnik jest pozbawiony chłodzenia, płyn chłodniczy ulegnie zagotowaniu, powodując znaczny wzrost temperatury jednostki.