4 produkty
Wybierz auto
BOS0986081910
Prąd ładowania alternatora [a]: 180
Długość [mm]: 195
Rozwiń więcej danych
1 023,86
zł/szt.
Kraków: pt. 28.02
U ciebie: pt. 28.02
1 023,86
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 246,00 zł
ASPA3277
Napięcie [v]: 12
Prąd ładowania alternatora [a]: 220
Rozwiń więcej danych
999,91
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
999,91
zł/szt.
Darmowa dostawa
ASPA3107
Napięcie [v]: 12
Prąd ładowania alternatora [a]: 180
Rozwiń więcej danych
1 071,96
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
1 071,96
zł/szt.
Darmowa dostawa
HCC116068
Napięcie [v]: 14
Prąd ładowania alternatora [a]: 180
Rozwiń więcej danych
728,02
zł/szt.
Kraków: śr. 26.02
U ciebie: śr. 26.02
728,02
zł/szt.
Darmowa dostawa
Alternator to jeden z podstawowych podzespołów samochodu MERCEDES-BENZ SPRINTER CLASSIC. Jego zadaniem jest dostarczanie prądu, dzięki czemu pojazd może ruszyć – jeśli element ten zawiedzie, nie można liczyć na poprawne wystartowanie jednostki napędowej. Po odpaleniu silnika alternator zamienia energię mechaniczną na prąd zmienny. Dzięki temu stale podtrzymywane jest ładowanie akumulatora i praca wszelkich elementów samochodu zasilanych elektrycznie.
Uszkodzony alternator uniemożliwia uruchomienie pojazdu – w takiej sytuacji do silnika nie dociera energia, przez co samochód nie jest w stanie ruszyć. Aby nie dopuścić do całkowitego zniszczenia tego komponentu, warto zwracać uwagę na objawy, które świadczą o problemach z alternatorem. Pierwszym z nich jest kontrolka akumulatora w aucie MERCEDES-BENZ SPRINTER CLASSIC, która pojawia się na desce rozdzielczej w trakcie jazdy. Najczęściej nie znika ona po ponownym odpaleniu silnika i stale informuje o problemie. Poza kontrolką akumulatora warto sprawdzać siłę mocy urządzeń elektrycznych. Przy problemach z alternatorem możemy zaobserwować także migotanie żarówek czy słabsze świecenie, co będzie widoczne głównie w trakcie nocnych tras.
W przypadku wykrycia problemów z alternatorem można działać na kilka sposobów. Jeśli awaria zostanie zauważona wystarczająco wcześnie, nie trzeba wymieniać całego komponentu – niekiedy wystarczy nowe koło pasowe lub pasek klinowy. Jeśli jednak alternator nie jest już w stanie funkcjonować, należy udać się do warsztatu i wymienić go na nowy element.