11 produktów
Wybierz auto
0445535005010
Ilość żeber: 6
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Wymagane narzędzie specjalne do montażu
Rozwiń więcej danych
83,73
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
83,73
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GATOAP7057
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego: Gat4955a
134,27
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
134,27
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
03359XU358038171
Ograniczenia producenta: Bosch
Wymiar gwintu: M16x1,5
Rozwiń więcej danych
120,69
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
120,69
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
03359XU358039261
Ograniczenia producenta: Valeo
Wymiar gwintu: M16x1,5
Rozwiń więcej danych
109,58
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
109,58
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GATOAP7092
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego: Gat4955a
94,40
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 04.04
94,40
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Średnica 1/średnica 2 [mm]: 55,0/17,0
Szerokość [mm]: 39.2
Rozwiń więcej danych
107,13
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 04.04
107,13
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0369VKM03810
Szerokość [mm]: 45.7
Średnica wewnętrzna [mm]: 17
Rozwiń więcej danych
58,52
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
58,52
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0369VKM03828
Szerokość [mm]: 39.3
Średnica wewnętrzna [mm]: 17
Rozwiń więcej danych
78,05
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
78,05
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
BOS1987945411
Ilość żeber: 6
Dla numeru producenta: F-552901.xx
97,19
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
97,19
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Ciężar [kg]: 0.444
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Wymagane narzędzie specjalne do montażu
Rozwiń więcej danych
89,96
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 04.04
89,96
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0445535016810
Średnica 1/średnica 2 [mm]: 49,7/17,0
Szerokość [mm]: 45.8
Rozwiń więcej danych
59,84
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
59,84
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
W trakcie jazdy obroty silnika samochodu MERCEDES-BENZ SPRINTER CLASSIC cyklicznie rosną i obniżają się w trakcie przyspieszania, hamowania oraz zmiany biegów. Przy sztywnym połączeniu alternatora z wałem korbowym swobodna praca prądnicy byłaby niemożliwa. Sprzęgło alternatora w samochodzie MERCEDES-BENZ SPRINTER CLASSIC pozwala wykorzystać pęd nabrany przy wysokich obrotach, dzięki czemu ich spadek nie hamuje pracy alternatora. W efekcie prądnica nie jest narażona na znaczne obciążenia powodowane zmianą obrotów silnika i wibracje generowane w trakcie pracy wału napędowego.
Sprzęgło alternatora do samochodu MERCEDES-BENZ SPRINTER CLASSIC uczestniczy w przenoszeniu napędu z wału korbowego silnika na alternator. Dzięki temu alternator, czyli prądnica prądu zmiennego, może swobodnie pracować pomimo obrotów silnika zmieniających się w trakcie jazdy. Ponadto konstrukcja sprzęgła ogranicza przenoszenie drgań na alternator, dzięki czemu zmniejsza ryzyko jego uszkodzenia. Jeżeli dojdzie do awarii sprzęgła alternatora, pozostałe elementy układu są znacznie bardziej obciążone. Praca prądnicy jest wówczas nieprawidłowa i może prowadzić do zniszczenia kolejnych podzespołów.
Jeżeli sprzęgło alternatora w samochodzie MERCEDES-BENZ SPRINTER CLASSIC ulegnie awarii, to w układzie napędu pasowego zaczynają powstawać naprężenia, które obciążają dodatkowo m.in. pasek klinowy, napinacz oraz łożysko. Zmiany prędkości wału korbowego są wówczas nieustannie przenoszone na wymienione podzespoły, co przyspiesza ich zużycie. W skrajnym przypadku może dojść podczas jazdy nawet do zerwania paska, co wiąże się z całkowitą utratą ładowania akumulatora i prowadzi do unieruchomienia pojazdu.
Objawy uszkodzenia sprzęgła alternatora to przede wszystkim nietypowe dźwięki towarzyszące pracy napędu pasowego w samochodzie MERCEDES-BENZ SPRINTER CLASSIC. Samo sprzęgło wydaje wówczas hałas przypominający jednostajny szum. Jeżeli dojdzie przy tym do awarii innych podzespołów, to może pojawić się również pisk pochodzący z paska klinowego, a także stukot wywoływany pracą napinacza.
Podstawowy test sprzęgła alternatora można wykonać bez demontażu prądnicy. Wystarczy uruchomić jednostkę napędową, zwiększyć nieco obroty na biegu jałowym, a następnie wyłączyć silnik. Jeżeli z okolicy alternatora słychać wówczas niepokojące odgłosy, mogło dojść do uszkodzenia sprzęgiełka. Aby potwierdzić przypuszczenia, należy wymontować alternator z samochodu MERCEDES-BENZ SPRINTER CLASSIC, odkręcić sprzęgło od alternatora oraz sprawdzić, czy jego zewnętrzna część może obracać się niezależnie od pierścienia wewnętrznego. W przypadku braku możliwości obrotu konieczna jest wymiana elementu na nowy.