21 produktów
Wybierz auto
Nr art: 0445535019410
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: 0445535030810
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: KAMRC101
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: KAMRC030
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: GATOAP7124
Dostawa na czwartek, 4 lipca
Nr art: GATOAP7115
Dostawa na czwartek, 4 lipca
Nr art: 0369VKM03304
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: 0445535016610
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: 03359XU358038761
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: GATOAP7256
Dostawa na czwartek, 4 lipca
Nr art: 03359XU358038901
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: 03359XU358039161
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: 0445535017810
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: INA535031710
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: 0445535019310
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: 0510541120
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: GATOAP7252
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: 03359XU358039251
Dostawa na środę, 3 lipca
W trakcie jazdy obroty silnika samochodu PEUGEOT 508 I cyklicznie rosną i obniżają się w trakcie przyspieszania, hamowania oraz zmiany biegów. Przy sztywnym połączeniu alternatora z wałem korbowym swobodna praca prądnicy byłaby niemożliwa. Sprzęgło alternatora w samochodzie PEUGEOT 508 I pozwala wykorzystać pęd nabrany przy wysokich obrotach, dzięki czemu ich spadek nie hamuje pracy alternatora. W efekcie prądnica nie jest narażona na znaczne obciążenia powodowane zmianą obrotów silnika i wibracje generowane w trakcie pracy wału napędowego.
Sprzęgło alternatora do samochodu PEUGEOT 508 I uczestniczy w przenoszeniu napędu z wału korbowego silnika na alternator. Dzięki temu alternator, czyli prądnica prądu zmiennego, może swobodnie pracować pomimo obrotów silnika zmieniających się w trakcie jazdy. Ponadto konstrukcja sprzęgła ogranicza przenoszenie drgań na alternator, dzięki czemu zmniejsza ryzyko jego uszkodzenia. Jeżeli dojdzie do awarii sprzęgła alternatora, pozostałe elementy układu są znacznie bardziej obciążone. Praca prądnicy jest wówczas nieprawidłowa i może prowadzić do zniszczenia kolejnych podzespołów.
Jeżeli sprzęgło alternatora w samochodzie PEUGEOT 508 I ulegnie awarii, to w układzie napędu pasowego zaczynają powstawać naprężenia, które obciążają dodatkowo m.in. pasek klinowy, napinacz oraz łożysko. Zmiany prędkości wału korbowego są wówczas nieustannie przenoszone na wymienione podzespoły, co przyspiesza ich zużycie. W skrajnym przypadku może dojść podczas jazdy nawet do zerwania paska, co wiąże się z całkowitą utratą ładowania akumulatora i prowadzi do unieruchomienia pojazdu.
Objawy uszkodzenia sprzęgła alternatora to przede wszystkim nietypowe dźwięki towarzyszące pracy napędu pasowego w samochodzie PEUGEOT 508 I. Samo sprzęgło wydaje wówczas hałas przypominający jednostajny szum. Jeżeli dojdzie przy tym do awarii innych podzespołów, to może pojawić się również pisk pochodzący z paska klinowego, a także stukot wywoływany pracą napinacza.
Podstawowy test sprzęgła alternatora można wykonać bez demontażu prądnicy. Wystarczy uruchomić jednostkę napędową, zwiększyć nieco obroty na biegu jałowym, a następnie wyłączyć silnik. Jeżeli z okolicy alternatora słychać wówczas niepokojące odgłosy, mogło dojść do uszkodzenia sprzęgiełka. Aby potwierdzić przypuszczenia, należy wymontować alternator z samochodu PEUGEOT 508 I, odkręcić sprzęgło od alternatora oraz sprawdzić, czy jego zewnętrzna część może obracać się niezależnie od pierścienia wewnętrznego. W przypadku braku możliwości obrotu konieczna jest wymiana elementu na nowy.