26 produktów
Wybierz auto
Nr art: 03359XU358038491
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: 0445535010510
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: SKV11SKV045
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: CONAP9066
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: KAMRC096
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: KAMRC095
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: KAMRC094
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: OPMF51061
Dostawa na czwartek, 4 lipca
Nr art: 0350588005
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: BOS1987945414
Dostawa na czwartek, 4 lipca
Nr art: 0404GA75507
Dostawa na czwartek, 4 lipca
Nr art: CONAP9025
Dostawa na czwartek, 4 lipca
Nr art: GATOAP7219
Dostawa na czwartek, 4 lipca
Nr art: ASPAFP0057INA
Dostawa na piątek, 5 lipca
Nr art: 0564AFP0057
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: 0564AFP0057V
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: 03359XU358038811
Dostawa na piątek, 5 lipca
Nr art: 0445535008110
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: MAX300176
Dostawa na czwartek, 4 lipca
W trakcie jazdy obroty silnika samochodu RENAULT KANGOO II cyklicznie rosną i obniżają się w trakcie przyspieszania, hamowania oraz zmiany biegów. Przy sztywnym połączeniu alternatora z wałem korbowym swobodna praca prądnicy byłaby niemożliwa. Sprzęgło alternatora w samochodzie RENAULT KANGOO II pozwala wykorzystać pęd nabrany przy wysokich obrotach, dzięki czemu ich spadek nie hamuje pracy alternatora. W efekcie prądnica nie jest narażona na znaczne obciążenia powodowane zmianą obrotów silnika i wibracje generowane w trakcie pracy wału napędowego.
Sprzęgło alternatora do samochodu RENAULT KANGOO II uczestniczy w przenoszeniu napędu z wału korbowego silnika na alternator. Dzięki temu alternator, czyli prądnica prądu zmiennego, może swobodnie pracować pomimo obrotów silnika zmieniających się w trakcie jazdy. Ponadto konstrukcja sprzęgła ogranicza przenoszenie drgań na alternator, dzięki czemu zmniejsza ryzyko jego uszkodzenia. Jeżeli dojdzie do awarii sprzęgła alternatora, pozostałe elementy układu są znacznie bardziej obciążone. Praca prądnicy jest wówczas nieprawidłowa i może prowadzić do zniszczenia kolejnych podzespołów.
Jeżeli sprzęgło alternatora w samochodzie RENAULT KANGOO II ulegnie awarii, to w układzie napędu pasowego zaczynają powstawać naprężenia, które obciążają dodatkowo m.in. pasek klinowy, napinacz oraz łożysko. Zmiany prędkości wału korbowego są wówczas nieustannie przenoszone na wymienione podzespoły, co przyspiesza ich zużycie. W skrajnym przypadku może dojść podczas jazdy nawet do zerwania paska, co wiąże się z całkowitą utratą ładowania akumulatora i prowadzi do unieruchomienia pojazdu.
Objawy uszkodzenia sprzęgła alternatora to przede wszystkim nietypowe dźwięki towarzyszące pracy napędu pasowego w samochodzie RENAULT KANGOO II. Samo sprzęgło wydaje wówczas hałas przypominający jednostajny szum. Jeżeli dojdzie przy tym do awarii innych podzespołów, to może pojawić się również pisk pochodzący z paska klinowego, a także stukot wywoływany pracą napinacza.
Podstawowy test sprzęgła alternatora można wykonać bez demontażu prądnicy. Wystarczy uruchomić jednostkę napędową, zwiększyć nieco obroty na biegu jałowym, a następnie wyłączyć silnik. Jeżeli z okolicy alternatora słychać wówczas niepokojące odgłosy, mogło dojść do uszkodzenia sprzęgiełka. Aby potwierdzić przypuszczenia, należy wymontować alternator z samochodu RENAULT KANGOO II, odkręcić sprzęgło od alternatora oraz sprawdzić, czy jego zewnętrzna część może obracać się niezależnie od pierścienia wewnętrznego. W przypadku braku możliwości obrotu konieczna jest wymiana elementu na nowy.