39 produktów
Wybierz auto
0445535008010
Średnica 1/średnica 2 [mm]: 48,6/17,0
Szerokość [mm]: 40.8
Rozwiń więcej danych
105,51
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 21.08
105,51
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0369VKM03601
Szerokość [mm]: 36
Ilość żeber: 7
Rozwiń więcej danych
77,70
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 21.08
77,70
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Średnica 1/średnica 2 [mm]: 53,3/17,0
Szerokość [mm]: 39.8
Rozwiń więcej danych
83,65
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 21.08
83,65
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0564AFP0058
Wymiar gwintu: M16x1,5
Średnica wewnętrzna [mm]: 17
Rozwiń więcej danych
65,92
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 21.08
65,92
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0564AFP0058V
Wymiar gwintu: M16x1,5
Średnica wewnętrzna [mm]: 17
Rozwiń więcej danych
68,62
zł/szt.
Kraków: pt. 22.08
U ciebie: pt. 22.08
68,62
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0564AFP3016
Wymiar gwintu: M16x1,5
Średnica wewnętrzna [mm]: 17
Rozwiń więcej danych
55,93
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 21.08
55,93
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SKV11SKV024
Szerokość [mm]: 37
Ciężar [kg]: 0.39
Rozwiń więcej danych
48,71
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 21.08
48,71
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SRLRS103010
Liczba rowków: 6
97,40
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 21.08
97,40
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ASPAFP0058INA
Wymiar gwintu: M16x1,5
Średnica wewnętrzna [mm]: 17
Rozwiń więcej danych
65,96
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 21.08
65,96
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ASPAFP3016INA
Wymiar gwintu: M16x1,5
Średnica wewnętrzna [mm]: 17
Rozwiń więcej danych
92,41
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 21.08
92,41
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX300176
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Wymagane narzędzie specjalne do montażu
Uwzględnić informację serwisową: 1
Rozwiń więcej danych
57,83
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 21.08
57,83
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
BLUADN161301
Ciężar [kg]: 0.35
Zdjęcie producenta: 1
126,87
zł/szt.
Kraków: wt. 26.08
U ciebie: wt. 26.08
126,87
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Ciężar [kg]: 0.402
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Wymagane narzędzie specjalne do montażu
Rozwiń więcej danych
115,58
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 21.08
115,58
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0564AFP3016V
Wymiar gwintu: M16x1,5
Średnica wewnętrzna [mm]: 17
Rozwiń więcej danych
59,87
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 21.08
59,87
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0510300082
Średnica 1/średnica 2 [mm]: 55,0/17,0
Szerokość [mm]: 34
Rozwiń więcej danych
72,29
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 21.08
72,29
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0510300119
Średnica 1/średnica 2 [mm]: 53,3/17,0
Szerokość [mm]: 39.8
Rozwiń więcej danych
62,90
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 21.08
62,90
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
040133132
Grubość [mm]: 37
Ciężar [kg]: 0.376
Rozwiń więcej danych
82,20
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 21.08
82,20
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
040133133
Grubość [mm]: 37.6
Ciężar [kg]: 0.345
Rozwiń więcej danych
77,14
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 21.08
77,14
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0445535004810
Ilość żeber: 5
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Wymagane narzędzie specjalne do montażu
Rozwiń więcej danych
88,49
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 21.08
88,49
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0404GA75504
Masa [g]: 360
Szerokość 1 [mm]: 38.3
Rozwiń więcej danych
106,29
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 21.08
106,29
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
W trakcie jazdy obroty silnika samochodu RENAULT TRAFIC II cyklicznie rosną i obniżają się w trakcie przyspieszania, hamowania oraz zmiany biegów. Przy sztywnym połączeniu alternatora z wałem korbowym swobodna praca prądnicy byłaby niemożliwa. Sprzęgło alternatora w samochodzie RENAULT TRAFIC II pozwala wykorzystać pęd nabrany przy wysokich obrotach, dzięki czemu ich spadek nie hamuje pracy alternatora. W efekcie prądnica nie jest narażona na znaczne obciążenia powodowane zmianą obrotów silnika i wibracje generowane w trakcie pracy wału napędowego.
Sprzęgło alternatora do samochodu RENAULT TRAFIC II uczestniczy w przenoszeniu napędu z wału korbowego silnika na alternator. Dzięki temu alternator, czyli prądnica prądu zmiennego, może swobodnie pracować pomimo obrotów silnika zmieniających się w trakcie jazdy. Ponadto konstrukcja sprzęgła ogranicza przenoszenie drgań na alternator, dzięki czemu zmniejsza ryzyko jego uszkodzenia. Jeżeli dojdzie do awarii sprzęgła alternatora, pozostałe elementy układu są znacznie bardziej obciążone. Praca prądnicy jest wówczas nieprawidłowa i może prowadzić do zniszczenia kolejnych podzespołów.
Jeżeli sprzęgło alternatora w samochodzie RENAULT TRAFIC II ulegnie awarii, to w układzie napędu pasowego zaczynają powstawać naprężenia, które obciążają dodatkowo m.in. pasek klinowy, napinacz oraz łożysko. Zmiany prędkości wału korbowego są wówczas nieustannie przenoszone na wymienione podzespoły, co przyspiesza ich zużycie. W skrajnym przypadku może dojść podczas jazdy nawet do zerwania paska, co wiąże się z całkowitą utratą ładowania akumulatora i prowadzi do unieruchomienia pojazdu.
Objawy uszkodzenia sprzęgła alternatora to przede wszystkim nietypowe dźwięki towarzyszące pracy napędu pasowego w samochodzie RENAULT TRAFIC II. Samo sprzęgło wydaje wówczas hałas przypominający jednostajny szum. Jeżeli dojdzie przy tym do awarii innych podzespołów, to może pojawić się również pisk pochodzący z paska klinowego, a także stukot wywoływany pracą napinacza.
Podstawowy test sprzęgła alternatora można wykonać bez demontażu prądnicy. Wystarczy uruchomić jednostkę napędową, zwiększyć nieco obroty na biegu jałowym, a następnie wyłączyć silnik. Jeżeli z okolicy alternatora słychać wówczas niepokojące odgłosy, mogło dojść do uszkodzenia sprzęgiełka. Aby potwierdzić przypuszczenia, należy wymontować alternator z samochodu RENAULT TRAFIC II, odkręcić sprzęgło od alternatora oraz sprawdzić, czy jego zewnętrzna część może obracać się niezależnie od pierścienia wewnętrznego. W przypadku braku możliwości obrotu konieczna jest wymiana elementu na nowy.