12 produktów
Wybierz auto
0445535015310
Średnica 1/średnica 2 [mm]: 49,1/17,0
Szerokość [mm]: 38.3
Rozwiń więcej danych
97,44
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 21.01
97,44
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0510300160
Średnica 1/średnica 2 [mm]: 49,1/17,0
Szerokość [mm]: 38.3
Rozwiń więcej danych
71,57
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 21.01
71,57
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GATOAP7190
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego: Gat4955a
256,16
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 21.01
256,16
zł/szt.
Darmowa dostawa
GATOAP7110
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego: Gat4955a
97,00
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 21.01
97,00
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
KAMRC095
Średnica 1/średnica 2 [mm]: 48,6/17,0
Szerokość [mm]: 40.8
Rozwiń więcej danych
80,08
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 21.01
80,08
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
03359XU358038741
Ograniczenia producenta: Valeo
Wymiar gwintu: M16x1,5
Rozwiń więcej danych
115,36
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 21.01
115,36
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Długość opakowania [cm]: 11
Szerokość opakowania [cm]: 9
Rozwiń więcej danych
133,00
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 21.01
133,00
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
03359XU358038871
Ograniczenia producenta: Mitsubishi electric
Wymiar gwintu: M17x1,5
Rozwiń więcej danych
141,03
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 21.01
141,03
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0445535008110
Średnica 1/średnica 2 [mm]: 48,9/17,0
Szerokość [mm]: 36.8
Rozwiń więcej danych
77,20
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 21.01
77,20
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GATOAP7231
128,37
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
128,37
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAX300176
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Wymagane narzędzie specjalne do montażu
Uwzględnić informację serwisową: 1
Rozwiń więcej danych
72,05
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 21.01
72,05
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0445535008010
Średnica 1/średnica 2 [mm]: 48,6/17,0
Szerokość [mm]: 40.8
Rozwiń więcej danych
103,80
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 21.01
103,80
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
W trakcie jazdy obroty silnika samochodu RENAULT TRAFIC III cyklicznie rosną i obniżają się w trakcie przyspieszania, hamowania oraz zmiany biegów. Przy sztywnym połączeniu alternatora z wałem korbowym swobodna praca prądnicy byłaby niemożliwa. Sprzęgło alternatora w samochodzie RENAULT TRAFIC III pozwala wykorzystać pęd nabrany przy wysokich obrotach, dzięki czemu ich spadek nie hamuje pracy alternatora. W efekcie prądnica nie jest narażona na znaczne obciążenia powodowane zmianą obrotów silnika i wibracje generowane w trakcie pracy wału napędowego.
Sprzęgło alternatora do samochodu RENAULT TRAFIC III uczestniczy w przenoszeniu napędu z wału korbowego silnika na alternator. Dzięki temu alternator, czyli prądnica prądu zmiennego, może swobodnie pracować pomimo obrotów silnika zmieniających się w trakcie jazdy. Ponadto konstrukcja sprzęgła ogranicza przenoszenie drgań na alternator, dzięki czemu zmniejsza ryzyko jego uszkodzenia. Jeżeli dojdzie do awarii sprzęgła alternatora, pozostałe elementy układu są znacznie bardziej obciążone. Praca prądnicy jest wówczas nieprawidłowa i może prowadzić do zniszczenia kolejnych podzespołów.
Jeżeli sprzęgło alternatora w samochodzie RENAULT TRAFIC III ulegnie awarii, to w układzie napędu pasowego zaczynają powstawać naprężenia, które obciążają dodatkowo m.in. pasek klinowy, napinacz oraz łożysko. Zmiany prędkości wału korbowego są wówczas nieustannie przenoszone na wymienione podzespoły, co przyspiesza ich zużycie. W skrajnym przypadku może dojść podczas jazdy nawet do zerwania paska, co wiąże się z całkowitą utratą ładowania akumulatora i prowadzi do unieruchomienia pojazdu.
Objawy uszkodzenia sprzęgła alternatora to przede wszystkim nietypowe dźwięki towarzyszące pracy napędu pasowego w samochodzie RENAULT TRAFIC III. Samo sprzęgło wydaje wówczas hałas przypominający jednostajny szum. Jeżeli dojdzie przy tym do awarii innych podzespołów, to może pojawić się również pisk pochodzący z paska klinowego, a także stukot wywoływany pracą napinacza.
Podstawowy test sprzęgła alternatora można wykonać bez demontażu prądnicy. Wystarczy uruchomić jednostkę napędową, zwiększyć nieco obroty na biegu jałowym, a następnie wyłączyć silnik. Jeżeli z okolicy alternatora słychać wówczas niepokojące odgłosy, mogło dojść do uszkodzenia sprzęgiełka. Aby potwierdzić przypuszczenia, należy wymontować alternator z samochodu RENAULT TRAFIC III, odkręcić sprzęgło od alternatora oraz sprawdzić, czy jego zewnętrzna część może obracać się niezależnie od pierścienia wewnętrznego. W przypadku braku możliwości obrotu konieczna jest wymiana elementu na nowy.