Powiadom mnie o dostępności

Sprzęgła alternatora do SKODA CITIGO

11 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Sprzęgło alternatora AS-PL AFP0033

Wymiar gwintu: M16x1,5

Średnica wewnętrzna [mm]: 17

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

66,61

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: śr. 09.04

66,61

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

143,28

zł/szt.

Kraków: czw. 10.04

U ciebie: czw. 10.04

143,28

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Alternator - sprzęgło jednokierunkowe MAXGEAR 30-0100

Średnica 1/średnica 2 [mm]: 49,4/17,0

Szerokość [mm]: 34.6

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

63,60

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: śr. 09.04

63,60

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Sprzęgło alternatora AS-PL AFP0033(V)

Wymiar gwintu: M16x1,5

Średnica wewnętrzna [mm]: 17

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

74,11

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: śr. 09.04

74,11

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Sprzęgło alternatora CONTINENTAL CTAM AP9012

Średnica 1/średnica 2 [mm]: 55,0/17,0

Szerokość [mm]: 36.6

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

117,06

zł/szt.

Kraków: czw. 10.04

U ciebie: czw. 10.04

117,06

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Sprzęgło alternatora HELLA 9XU 358 038-521

Ograniczenia producenta: Bosch, valeo

Wymiar gwintu: M16x1,5

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

106,32

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: śr. 09.04

106,32

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Sprzęgło alternatora FEBI BILSTEIN 34612

Ciężar [kg]: 0.4

Ilość żeber: 6

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

104,22

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: śr. 09.04

104,22

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Sprzęgło alternatora VALEO 588018

Kształt łba sruby / nakrętki: Torx

Kierunek obrotów: Zgodnie z ruchem wskazówek zegara

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

82,12

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: śr. 09.04

82,12

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Sprzęgło alternatora VALEO 588016

Kształt łba sruby / nakrętki: Torx

Kierunek obrotów: Zgodnie z ruchem wskazówek zegara

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

93,59

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: śr. 09.04

93,59

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Sprzęgło alternatora INA 535 0155 10

Średnica 1/średnica 2 [mm]: 49,4/17,0

Szerokość [mm]: 34.6

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

74,70

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: śr. 09.04

74,70

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Sprzęgło alternatora AS-PL AFP0033(INA)

Wymiar gwintu: M16x1,5

Średnica wewnętrzna [mm]: 17

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

75,12

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: śr. 09.04

75,12

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do SKODA CITIGO

Sprzęgło alternatora do samochodu SKODA CITIGO zapewnia wydajną pracę prądnicy

W trakcie jazdy obroty silnika samochodu SKODA CITIGO cyklicznie rosną i obniżają się w trakcie przyspieszania, hamowania oraz zmiany biegów. Przy sztywnym połączeniu alternatora z wałem korbowym swobodna praca prądnicy byłaby niemożliwa. Sprzęgło alternatora w samochodzie SKODA CITIGO pozwala wykorzystać pęd nabrany przy wysokich obrotach, dzięki czemu ich spadek nie hamuje pracy alternatora. W efekcie prądnica nie jest narażona na znaczne obciążenia powodowane zmianą obrotów silnika i wibracje generowane w trakcie pracy wału napędowego.

Sprzęgło alternatora do samochodu SKODA CITIGO uczestniczy w przenoszeniu napędu z wału korbowego silnika na alternator. Dzięki temu alternator, czyli prądnica prądu zmiennego, może swobodnie pracować pomimo obrotów silnika zmieniających się w trakcie jazdy. Ponadto konstrukcja sprzęgła ogranicza przenoszenie drgań na alternator, dzięki czemu zmniejsza ryzyko jego uszkodzenia. Jeżeli dojdzie do awarii sprzęgła alternatora, pozostałe elementy układu są znacznie bardziej obciążone. Praca prądnicy jest wówczas nieprawidłowa i może prowadzić do zniszczenia kolejnych podzespołów.

Awaria sprzęgła alternatora w samochodzie SKODA CITIGO obciąża inne podzespoły napędu pasowego

Jeżeli sprzęgło alternatora w samochodzie SKODA CITIGO ulegnie awarii, to w układzie napędu pasowego zaczynają powstawać naprężenia, które obciążają dodatkowo m.in. pasek klinowy, napinacz oraz łożysko. Zmiany prędkości wału korbowego są wówczas nieustannie przenoszone na wymienione podzespoły, co przyspiesza ich zużycie. W skrajnym przypadku może dojść podczas jazdy nawet do zerwania paska, co wiąże się z całkowitą utratą ładowania akumulatora i prowadzi do unieruchomienia pojazdu.

Jakie są objawy uszkodzenia sprzęgła alternatora w samochodzie SKODA CITIGO?

Objawy uszkodzenia sprzęgła alternatora to przede wszystkim nietypowe dźwięki towarzyszące pracy napędu pasowego w samochodzie SKODA CITIGO. Samo sprzęgło wydaje wówczas hałas przypominający jednostajny szum. Jeżeli dojdzie przy tym do awarii innych podzespołów, to może pojawić się również pisk pochodzący z paska klinowego, a także stukot wywoływany pracą napinacza.

W jaki sposób sprawdzić, czy sprzęgło alternatora w samochodzie SKODA CITIGO uległo awarii?

Podstawowy test sprzęgła alternatora można wykonać bez demontażu prądnicy. Wystarczy uruchomić jednostkę napędową, zwiększyć nieco obroty na biegu jałowym, a następnie wyłączyć silnik. Jeżeli z okolicy alternatora słychać wówczas niepokojące odgłosy, mogło dojść do uszkodzenia sprzęgiełka. Aby potwierdzić przypuszczenia, należy wymontować alternator z samochodu SKODA CITIGO, odkręcić sprzęgło od alternatora oraz sprawdzić, czy jego zewnętrzna część może obracać się niezależnie od pierścienia wewnętrznego. W przypadku braku możliwości obrotu konieczna jest wymiana elementu na nowy.