Powiadom mnie o dostępności

Cewki zapłonowe do FORD C-MAX II

59 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

140,62 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Ilość biegunów: 3, Ilość otworów wlotowych/wylotowych: 4, Cewka zapłonowa: Rodzaj połączeni...
116,66 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Napięcie [V]: 12, Ilość podłączonych styków: 3
106,58 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Napięcie [V]: 12
116,37 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Cewka zapłonowa: Rodzaj połączenia SAE
117,64 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Ilość biegunów: 3, Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Mieszanie zabudowy r�...
118,22 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Gwarancja: 5 lat gwarancji
100,63 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Jakość: EQUIVALENT, dla numeru artykułu: 10812E, Ilość biegunów: 3
91,33 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Ilość biegunów: 3, Napięcie robocze [V]: 12, Cewka zapłonowa: Wtykowa cewka zapłonowa
122,86 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Ilość biegunów: 3, Napięcie robocze [V]: 12, Cewka zapłonowa: Wtykowa cewka zapłonowa
126,04 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Ciężar [kg]: 0.204, Ilość połączeń: 3, Zdjęcie producenta: 1
117,80 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Gwarancja: 5 lat gwarancji, Układ zapłonowy cewkowy: dla w pełni elektronicznego układu zapłono...
113,25 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
95,95 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
90,63 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Ilość biegunów: 3
202,50 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Ilość biegunów: 3
257,32 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Napięcie [V]: 12, Technika połączeń: SAE, Kolor: czarny, Ilość biegunów: 3, Ilość otworów ...
148,50 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Napięcie [V]: 12, Technika połączeń: SAE, Kolor: czarny, Ilość biegunów: 3, Ilość otworów ...
138,93 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Ilość biegunów: 3, Ilość otworów wlotowych/wylotowych: 1, Cewka zapłonowa: Rodzaj połączeni...
86,38 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Wyposażenie pojazdu: dla pojazdów bez rozdzielacza zapłonu, Układ zapłonowy cewkowy: dla w peł...
112,46 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do FORD

Cewka zapłonowa do samochodu FORD C-MAX II – prawidłowe działanie układu zapłonowego

Zadaniem cewki zapłonowej jest przetwarzanie prądu o niskim napięciu, w prąd o wysokim napięciu. Po skumulowaniu wystarczającej dawki energii cewka wysyła impuls elektryczny do świec zapłonowych, co powoduje zapłon mieszanki paliwowo-powietrznej a w efekcie umożliwia pracę silnika benzynowego.

Jak działa cewka zapłonowa?

Cewka zapłonowa jest zbudowana z dwóch uzwojeń elektrycznych – pierwotnego oraz wtórnego. Uzwojenia są nawinięte na żelazny rdzeń cewki. Prąd z akumulatora jest dostarczany do uzwojenia pierwotnego, wówczas we wnętrzu cewki jest wytwarzane pole elektromagnetyczne. Obwód zostaje zamknięty, co powoduje zjawisko indukcji. Pole elektromagnetyczne zostaje załamane, wytwarzając przy tym prąd o wysokim napięciu, który jest przekazywany do uzwojenia wtórnego. Uzwojenie wtórne zwielokrotnia napięcie, które dalej trafia do świecy i umożliwia jej wytworzenie iskry.

FORD C-MAX II – objawy zużytej cewki zapłonowej

Cewka zapłonowa do samochodu FORD C-MAX II jest narażona na uszkodzenie przez kontakt z wilgocią, a także wskutek błędów popełnionych podczas montażu. Zużyte świece oraz przewody rozruchowe mocno obciążają cewkę zapłonową, przez co może dojść do jej przedwczesnego zużycia. Uszkodzona cewka zapłonowa w samochodzie FORD C-MAX II objawia się m.in.:

  • nierówną pracą silnika,
  • szarpnięciami podczas dodawania gazu,
  • podwyższonym spalaniem,
  • problemami z uruchomieniem silnika.