18 produktów
Wybierz auto
Nr art: NTYECZFR019
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: ERR880434A
Dostawa na jutro
Nr art: DENE100060
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: KAM7120122
Dostawa na jutro
Nr art: MEA10772
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: VEMV25700031
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: 0396GN1063512B1
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: SWA33103322
Dostawa na jutro
Nr art: FEB176125
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: MAG060717173012
Dostawa na czwartek, 4 lipca
Nr art: 034549062
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: BOS098622A216
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: MEY7148850013
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: 036720674
Dostawa na czwartek, 4 lipca
Zadaniem cewki zapłonowej jest przetwarzanie prądu o niskim napięciu, w prąd o wysokim napięciu. Po skumulowaniu wystarczającej dawki energii cewka wysyła impuls elektryczny do świec zapłonowych, co powoduje zapłon mieszanki paliwowo-powietrznej a w efekcie umożliwia pracę silnika benzynowego.
Cewka zapłonowa jest zbudowana z dwóch uzwojeń elektrycznych – pierwotnego oraz wtórnego. Uzwojenia są nawinięte na żelazny rdzeń cewki. Prąd z akumulatora jest dostarczany do uzwojenia pierwotnego, wówczas we wnętrzu cewki jest wytwarzane pole elektromagnetyczne. Obwód zostaje zamknięty, co powoduje zjawisko indukcji. Pole elektromagnetyczne zostaje załamane, wytwarzając przy tym prąd o wysokim napięciu, który jest przekazywany do uzwojenia wtórnego. Uzwojenie wtórne zwielokrotnia napięcie, które dalej trafia do świecy i umożliwia jej wytworzenie iskry.
Cewka zapłonowa do samochodu FORD TOURNEO COURIER jest narażona na uszkodzenie przez kontakt z wilgocią, a także wskutek błędów popełnionych podczas montażu. Zużyte świece oraz przewody rozruchowe mocno obciążają cewkę zapłonową, przez co może dojść do jej przedwczesnego zużycia. Uszkodzona cewka zapłonowa w samochodzie FORD TOURNEO COURIER objawia się m.in.: