10 produktów
Wybierz auto
KAM7120050
Technika połączeń: Sae/din
Ilość biegunów: 2
Rozwiń więcej danych
107,37
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
107,37
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MOICF65
Ilość biegunów: 2
Ilość połączeń: 1
113,24
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 17.07
113,24
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0510130021
Napięcie [v]: 12
95,70
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
95,70
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0342ZS308
Napięcie [v]: 12
Technika połączeń: Din+spark spring, sae-kontaktfeder
Rozwiń więcej danych
142,41
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
142,41
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
03540221505423
225,09
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 17.07
225,09
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
034548119
Technika połączeń: Sae/din
Ilość biegunów: 2
Rozwiń więcej danych
269,11
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
269,11
zł/szt.
Darmowa dostawa
CHABAEA308
Napięcie [v]: 12
Technika połączeń: Din+spark spring, sae-kontaktfeder
Rozwiń więcej danych
212,33
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
212,33
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SKV03SKV128
Napięcie [v]: 12
Ciężar [kg]: 0.63
Rozwiń więcej danych
107,37
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 17.07
107,37
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYECZFR015
Opcja wyposażenia: Semi-direct
Cewka zapłonowa: Rodzaj połączenia din
96,24
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 17.07
96,24
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0507JM5058
Ciężar [kg]: 0.566
108,43
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
108,43
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Zadaniem cewki zapłonowej jest przetwarzanie prądu o niskim napięciu, w prąd o wysokim napięciu. Po skumulowaniu wystarczającej dawki energii cewka wysyła impuls elektryczny do świec zapłonowych, co powoduje zapłon mieszanki paliwowo-powietrznej a w efekcie umożliwia pracę silnika benzynowego.
Cewka zapłonowa jest zbudowana z dwóch uzwojeń elektrycznych – pierwotnego oraz wtórnego. Uzwojenia są nawinięte na żelazny rdzeń cewki. Prąd z akumulatora jest dostarczany do uzwojenia pierwotnego, wówczas we wnętrzu cewki jest wytwarzane pole elektromagnetyczne. Obwód zostaje zamknięty, co powoduje zjawisko indukcji. Pole elektromagnetyczne zostaje załamane, wytwarzając przy tym prąd o wysokim napięciu, który jest przekazywany do uzwojenia wtórnego. Uzwojenie wtórne zwielokrotnia napięcie, które dalej trafia do świecy i umożliwia jej wytworzenie iskry.
Cewka zapłonowa do samochodu FORD TRANSIT V jest narażona na uszkodzenie przez kontakt z wilgocią, a także wskutek błędów popełnionych podczas montażu. Zużyte świece oraz przewody rozruchowe mocno obciążają cewkę zapłonową, przez co może dojść do jej przedwczesnego zużycia. Uszkodzona cewka zapłonowa w samochodzie FORD TRANSIT V objawia się m.in.: