4 produkty
Wybierz auto
77,51
zł/szt.
Kraków: śr. 16.07
U ciebie: śr. 16.07
77,51
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
47,85
zł/szt.
Kraków: śr. 16.07
U ciebie: śr. 16.07
47,85
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Ciężar [kg]: 0.412
Zdjęcie producenta: 1
99,13
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 15.07
99,13
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Napięcie [v]: 12
70,15
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 15.07
70,15
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Zadaniem cewki zapłonowej jest przetwarzanie prądu o niskim napięciu, w prąd o wysokim napięciu. Po skumulowaniu wystarczającej dawki energii cewka wysyła impuls elektryczny do świec zapłonowych, co powoduje zapłon mieszanki paliwowo-powietrznej a w efekcie umożliwia pracę silnika benzynowego.
Cewka zapłonowa jest zbudowana z dwóch uzwojeń elektrycznych – pierwotnego oraz wtórnego. Uzwojenia są nawinięte na żelazny rdzeń cewki. Prąd z akumulatora jest dostarczany do uzwojenia pierwotnego, wówczas we wnętrzu cewki jest wytwarzane pole elektromagnetyczne. Obwód zostaje zamknięty, co powoduje zjawisko indukcji. Pole elektromagnetyczne zostaje załamane, wytwarzając przy tym prąd o wysokim napięciu, który jest przekazywany do uzwojenia wtórnego. Uzwojenie wtórne zwielokrotnia napięcie, które dalej trafia do świecy i umożliwia jej wytworzenie iskry.
Cewka zapłonowa do samochodu MITSUBISHI 3000GT jest narażona na uszkodzenie przez kontakt z wilgocią, a także wskutek błędów popełnionych podczas montażu. Zużyte świece oraz przewody rozruchowe mocno obciążają cewkę zapłonową, przez co może dojść do jej przedwczesnego zużycia. Uszkodzona cewka zapłonowa w samochodzie MITSUBISHI 3000GT objawia się m.in.: