25 produktów
Wybierz auto
Nr art: 0507JM5121
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: ERR880055A
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: MOICC23
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: 0507JM5124
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: BLUADC41452
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: MEA10671
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: JANJM5488
Dostawa na czwartek, 4 lipca
Nr art: ASH7805500
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: BRE20355
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: BRE20445
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: BRE11890
Dostawa na środę, 3 lipca
Zadaniem cewki zapłonowej jest przetwarzanie prądu o niskim napięciu, w prąd o wysokim napięciu. Po skumulowaniu wystarczającej dawki energii cewka wysyła impuls elektryczny do świec zapłonowych, co powoduje zapłon mieszanki paliwowo-powietrznej a w efekcie umożliwia pracę silnika benzynowego.
Cewka zapłonowa jest zbudowana z dwóch uzwojeń elektrycznych – pierwotnego oraz wtórnego. Uzwojenia są nawinięte na żelazny rdzeń cewki. Prąd z akumulatora jest dostarczany do uzwojenia pierwotnego, wówczas we wnętrzu cewki jest wytwarzane pole elektromagnetyczne. Obwód zostaje zamknięty, co powoduje zjawisko indukcji. Pole elektromagnetyczne zostaje załamane, wytwarzając przy tym prąd o wysokim napięciu, który jest przekazywany do uzwojenia wtórnego. Uzwojenie wtórne zwielokrotnia napięcie, które dalej trafia do świecy i umożliwia jej wytworzenie iskry.
Cewka zapłonowa do samochodu MITSUBISHI PAJERO II jest narażona na uszkodzenie przez kontakt z wilgocią, a także wskutek błędów popełnionych podczas montażu. Zużyte świece oraz przewody rozruchowe mocno obciążają cewkę zapłonową, przez co może dojść do jej przedwczesnego zużycia. Uszkodzona cewka zapłonowa w samochodzie MITSUBISHI PAJERO II objawia się m.in.: