Powiadom mnie o dostępności

Cewki zapłonowe do PEUGEOT 5008 II

8 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

98,32 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Napięcie [V]: 12
89,50 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Rezystancja [Ohm]: 0.55
78,66 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Napięcie [V]: 12
109,73 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Specyfikacje asortymentowa: wcisnięty, Ilość biegunów: 3, Napięcie znamionowe: 12, Cewka zapło...
95,29 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Ilość biegunów: 3, Cewka zapłonowa: Rodzaj połączenia SAE
60,67 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
61,10 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
198,64 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do PEUGEOT

Cewka zapłonowa do samochodu PEUGEOT 5008 II – prawidłowe działanie układu zapłonowego

Zadaniem cewki zapłonowej jest przetwarzanie prądu o niskim napięciu, w prąd o wysokim napięciu. Po skumulowaniu wystarczającej dawki energii cewka wysyła impuls elektryczny do świec zapłonowych, co powoduje zapłon mieszanki paliwowo-powietrznej a w efekcie umożliwia pracę silnika benzynowego.

Jak działa cewka zapłonowa?

Cewka zapłonowa jest zbudowana z dwóch uzwojeń elektrycznych – pierwotnego oraz wtórnego. Uzwojenia są nawinięte na żelazny rdzeń cewki. Prąd z akumulatora jest dostarczany do uzwojenia pierwotnego, wówczas we wnętrzu cewki jest wytwarzane pole elektromagnetyczne. Obwód zostaje zamknięty, co powoduje zjawisko indukcji. Pole elektromagnetyczne zostaje załamane, wytwarzając przy tym prąd o wysokim napięciu, który jest przekazywany do uzwojenia wtórnego. Uzwojenie wtórne zwielokrotnia napięcie, które dalej trafia do świecy i umożliwia jej wytworzenie iskry.

PEUGEOT 5008 II – objawy zużytej cewki zapłonowej

Cewka zapłonowa do samochodu PEUGEOT 5008 II jest narażona na uszkodzenie przez kontakt z wilgocią, a także wskutek błędów popełnionych podczas montażu. Zużyte świece oraz przewody rozruchowe mocno obciążają cewkę zapłonową, przez co może dojść do jej przedwczesnego zużycia. Uszkodzona cewka zapłonowa w samochodzie PEUGEOT 5008 II objawia się m.in.:

  • nierówną pracą silnika,
  • szarpnięciami podczas dodawania gazu,
  • podwyższonym spalaniem,
  • problemami z uruchomieniem silnika.