51 produktów
Wybierz auto
Nr art: NGK48409
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 0396GN1063112B1
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 03540986221072
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 034548408
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: MEA10602
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: MEA10786
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: CHABAEA126E
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: JPG1191602200
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: ERR880339
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 040146603
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: MAG060717200012
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: BRE20505
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: BRE20529
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: BOS0986221137
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 0400060717199012
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: HEL5DA358057561
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: ERR880339A
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: ERR880345A
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: ABA12201043
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: MOICE174
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Zadaniem cewki zapłonowej jest przetwarzanie prądu o niskim napięciu, w prąd o wysokim napięciu. Po skumulowaniu wystarczającej dawki energii cewka wysyła impuls elektryczny do świec zapłonowych, co powoduje zapłon mieszanki paliwowo-powietrznej a w efekcie umożliwia pracę silnika benzynowego.
Cewka zapłonowa jest zbudowana z dwóch uzwojeń elektrycznych – pierwotnego oraz wtórnego. Uzwojenia są nawinięte na żelazny rdzeń cewki. Prąd z akumulatora jest dostarczany do uzwojenia pierwotnego, wówczas we wnętrzu cewki jest wytwarzane pole elektromagnetyczne. Obwód zostaje zamknięty, co powoduje zjawisko indukcji. Pole elektromagnetyczne zostaje załamane, wytwarzając przy tym prąd o wysokim napięciu, który jest przekazywany do uzwojenia wtórnego. Uzwojenie wtórne zwielokrotnia napięcie, które dalej trafia do świecy i umożliwia jej wytworzenie iskry.
Cewka zapłonowa do samochodu VW GOLF VII jest narażona na uszkodzenie przez kontakt z wilgocią, a także wskutek błędów popełnionych podczas montażu. Zużyte świece oraz przewody rozruchowe mocno obciążają cewkę zapłonową, przez co może dojść do jej przedwczesnego zużycia. Uszkodzona cewka zapłonowa w samochodzie VW GOLF VII objawia się m.in.: