29 produktów
Wybierz auto
Nr art: 0510530065
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 0507ABM82
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 0400941319170025
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 034544328
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: 03540986356308
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: 03457015
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: CHACLS017
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: BERVA127A
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: BOS0986356331
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: 0342ZEF1117
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 03457306
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 0367206M200
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: ERR883007
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: VAL346240
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: BERVA121A
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: TOP108960
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: 0367968G100
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: 0367220G200
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: JPG1192003310
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Przewód zapłonowy w autach SKODA FABIA I, nazywany również przewodem wysokiego napięcia, odpowiada za dostarczenie do świecy zapłonowej prądu o wysokim napięciu (z zakresu 25–30 tys. woltów). Jest on przekazywany z tzw. cewki zapłonowej, czyli elementu, którego zadaniem jest zgromadzenie dostatecznej ilości energii elektrycznej, aby możliwy był przeskok iskry i zapłon mieszanki paliwowo-powietrznej. Jest to kluczowy komponent zapewniający możliwość sprawnego uruchomienia silnika.
Przewód zapłonowy w autach SKODA FABIA I zbudowany jest z 3 podstawowych elementów. Są to nasadka na świecę (potocznie nazywana „fajką”), przewód elektryczny oraz nasadka na rozdzielacz zapłonu lub cewkę. Bardzo duże znaczenie w konstrukcji przewodu zapłonowego w samochodzie SKODA FABIA I mają także rdzeń oraz izolacja. Zadaniem izolacji jest utrzymanie prądu wewnątrz przewodu, a także zabezpieczenie obecnych niedaleko elementów przed bardzo wysokim napięciem, które mogłoby spowodować ich uszkodzenie.
Przewody zapłonowe, podobnie jak wiele innych komponentów, wymaga regularnej wymiany. Wysokiej jakości fabryczne przewody są w stanie zapewnić poprawną pracę układu zazwyczaj przez 40–60 tys. kilometrów, choć niekiedy zdarza się, że taka wymiana konieczna będzie nieco wcześniej. Warto zadbać, by wymiana przewodów zapłonowych w aucie SKODA FABIA I wraz ze świecami odbywała się co dwa lub trzy lata.