6 produktów
Wybierz auto
Ilość zębów: 11
Średnica [mm]: 50.1
Rozwiń więcej danych
101,74
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 04.04
101,74
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ERRZN0745
46,62
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 04.04
46,62
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ERRZN0925
48,33
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 04.04
48,33
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ERRZN1823
112,64
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 04.04
112,64
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Ilość zębów: 9
Średnica [mm]: 46.5
Rozwiń więcej danych
41,41
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
41,41
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Ilość zębów: 10
Średnica [mm]: 48.7
Rozwiń więcej danych
130,43
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
130,43
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Bendiks rozrusznika to element, który łączy jednostkę napędową z rozrusznikiem. Jest to mechanizm sprzęgający wyposażony w gwint o dużym skoku. Jego praca opiera się na tym, że wraz z poruszaniem się wzdłuż osi wirnika obraca się tak, aby doszło do zazębienia z kołem zamachowym silnika. Bendiks rozrusznika w samochodzie VW PASSAT jest dodatkowo wyposażony w sprzęgło jednokierunkowe, które jest pewnego rodzaju zabezpieczeniem.
To element, który w uproszczeniu służy do napędzania silnika. Co istotne, działa on jednostronnie: oznacza to, że rozrusznik może napędzać jednostkę napędową, jednak mechanizm ten nie działa w przeciwnym kierunku. Usterka tego elementu objawia się problemami z rozruchem, zwłaszcza w przypadku zimnego silnika.
Usterkę bendiksa w aucie VW PASSAT można poznać w łatwy sposób po charakterystycznym, głuchym dźwięku. To efekt niepoprawnej pracy elementu, który po uszkodzeniu nie przesuwa mechanizmu sprzęgającego do koła zębatego. W efekcie rozrusznik kręci się, lecz powstający moment obrotowy nie jest przenoszony na wał korbowy.