🔥 Odbierz 40 PLN na pierwsze zamówienie z PayPo!

Powiadom mnie o dostępności

Szczotki rozrusznika do MITSUBISHI PAJERO CLASSIC

1 produkt

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

19,20 zł

Dostawa na wtorek, 18 czerwca

Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do MITSUBISHI

Szczotki rozrusznika w samochodzie MITSUBISHI PAJERO CLASSIC – jaką funkcję pełnią?

Rozrusznik samochodu MITSUBISHI PAJERO CLASSIC posiada wirnik, do którego musi być dostarczana energia elektryczna. Jej transport jest realizowany za sprawą standardowego rozwiązania, a mianowicie poprzez komutator i dolegające do niego szczotki. Komutator jest miedzianym pierścieniem połączonym z uzwojeniami wirnika, a szczotki są wykonane ze specjalnego stopu miedzi z różnymi domieszkami (redukującymi tarcie pomiędzy szczotkami i komutatorem).

Objawy awarii szczotek rozrusznika w samochodzie MITSUBISHI PAJERO CLASSIC

Szczotki rozrusznika, zastosowane w samochodzie MITSUBISHI PAJERO CLASSIC są trwałe, jednak po wielu tysiącach kilometrów, za sprawą tarcia o komutator, może dojść do ich zużycia. Nie dolegają wówczas do komutatora, przez co do rozrusznika nie dochodzi napięcie. Objawem zużycia szczotek alternatora, który może zostać zauważony przez kierowcę, jest pojedyncze stuknięcie po nieudanej próbie uruchomienia silnika. Kiedy szczotki nie są jeszcze całkowicie zużyte, lecz ich stan jest już zły, rozrusznik może kręcić zbyt wolno, nie mogąc rozpędzić się do właściwej prędkości, umożliwiającej uruchomienie silnika lub rozpędzając się z pewnym opóźnieniem.

MITSUBISHI PAJERO CLASSIC – wymiana szczotek rozrusznika

Zużyte szczotki rozrusznika należy wymienić na nowe. W przypadku samochodu MITSUBISHI PAJERO CLASSIC wymaga to częściowego rozebrania rozrusznika, odkręcenia blaszek, które mocują przewody doprowadzające prąd do rozrusznika, zdemontowania starych szczotek i zastąpienia ich nowymi. Następnie należy ponownie przykręcić blaszki z przewodami. Operację najlepiej wykonywać po uprzednim wyjęciu akumulatora z układu elektrycznego pojazdu.