Od 2014 roku ze względów bezpieczeństwa na wyposażeniu nowych samochodów muszą znajdować się systemy do monitorowania zmian ciśnienia w oponach. Jednym z rozwiązań są bezpośrednie układy TPMS (Tire Pressure Monitoring System), w których informacje na temat ciśnienia w każdym kole, są przesyłane z czujników do jednostki centralnej drogą radiową. W bezpośrednich układach TPMS stosuje się dwa rodzaje czujników. Jednym z nich są czujniki wewnętrzne, montowane we wnętrzu koła. Drugi to czujniki zewnętrzne, montowane na zewnętrznej części zaworu. Poszczególne czujniki są rozpoznawane przez centralę dzięki unikalnemu IP. Wymiana czujników na nowe wymaga zaprogramowania ich danymi starego czujnika bądź wprowadzenia danych nowego do centralki systemy TPMS.
Podstawowym problemem czujników powietrza opon jest ograniczona trwałość baterii. W użytkowaniu cały czas są jeszcze czujniki, które pracują od 10 lat, a nawet dłużej. Jednakże wielu użytkowników spotyka się z problemem z zasilaniem dużo wcześniej. Częstym powodem defektów czujników ciśnienia opon są uszkodzenia mechaniczne. Dochodzi do nich zazwyczaj podczas obsługi technicznej koła, w tym sezonowej wymiany opon. Uszkodzenia mechaniczne związane z wymianą opon to problem wewnętrznych czujników ciśnienia. Zastosowanie czujników zewnętrznych montowanych na zaworze umożliwiło ograniczenie skali uszkodzeń związanych z wymianą opon. Warto też zaznaczyć, że większość uszkodzeń mechanicznych jest spowodowana błędami podczas usług demontażu i montażu opon. Jednak zderzają się także uszkodzenia wynikające z zanieczyszczenia i zapieczenia czujników i zaworów. Cena czujników ciśnienia waha się między 27, a 350 złotych.
Są dwie możliwości. Można zdecydować się na zakup produktów oferowanych przez producentów oryginalnego wyposażenia. Taki OEM-owy czujnik ciśnienia opon będzie dokładnie taki sam jak stary, konieczne będzie sparowanie go z centralą systemu kontroli ciśnienia w oponach (TPMS). Alternatywą jest zakup czujnika uniwersalnego. Producenci zamienników dobrze dopasowali swoje produkty do rozwiązań wybranych przez poszczególnych producentów oryginalnego wyposażenia. W związku z tym dość łatwo można znaleźć czujnik uniwersalny, który idealnie zastąpi oryginał. W zależności od modelu istnieją dwa sposoby parowania czujników z systemem monitoringu ciśnienia w samochodzie. Pierwszy jest taki sam jak w przypadku czujników oryginalnych i OEM-owych. Drugi przewiduje zaprogramowanie nowego uniwersalnego czujnika danymi starego. Dzięki temu nie ma potrzeby ingerowania w ustawienia centralki TPMS w samochodzie. Cena czujników ciśnienia waha się miezy 27, a 360 złotych.
223 produktów
Wybierz auto