Powiadom mnie o dostępności

Czujniki zużycia klocków do RENAULT MASTER

2 produkty

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

40,97 zł
40,97 zł

Dostawa na piątek, 10 maja

Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
41,43 zł
41,43 zł

Dostawa na piątek, 10 maja

Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do RENAULT

Czujnik zużycia klocków hamulcowych w samochodzie RENAULT MASTER – funkcja

Właściwy stan klocków hamulcowych jest niezbędny dla zapewnienia bezpieczeństwa jazdy. Zużycie klocków hamulcowych w samochodzie RENAULT MASTER monitorują odpowiednie czujniki. Czujniki zużycia klocków hamulcowych wysyłają do komputera sygnał pozwalający ostrzec kierowcę, kiedy poziom zużycia klocków hamulcowych kwalifikuje je do wymiany na nowe. Wprowadzenie tego elementu wyeliminowało konieczność dokonywania częstej kontroli układu hamulcowego w pojeździe.

Jak działa czujnik zużycia klocków hamulcowych w samochodzie RENAULT MASTER?

Podstawą sprawnego wykrywania kończących się klocków w samochodzie RENAULT MASTER jest czujnik zużycia klocków hamulcowych. Dzięki niemu odpowiednia informacja zostaje przekazana kierowcy poprzez komunikat na desce rozdzielczej pojazdu. Czujnik zużycia klocków to metalowy element (drucik) zatopiony w materiale ciernym klocków. Do drucika podawane jest napięcie elektryczne. Wraz ze zużyciem klocków, drut zostaje odsłonięty, a w momencie jego kontaktu z metalową tarczą hamulcową pojawia się impuls elektryczny, który aktywuje odpowiednią kontrolkę na desce rozdzielczej auta RENAULT MASTER.

RENAULT MASTER – wymiana czujnika zużycia klocków hamulcowych

Czujnik zużycia klocków hamulcowych w samochodzie RENAULT MASTER rzadko ulega awariom, jednak niezbędna jest jego wymiana na podczas montażu nowych klocków hamulcowych. Zdarzają się jednak także przypadki mechanicznych uszkodzeń czujnika, przez co nie spełnia on właściwie swojej funkcji. Najczęściej powodem takich uszkodzeń jest niewłaściwy serwis hamulców (np. uszkodzenie przewodów czujnika podczas innych prac w obrębie układu hamulcowego). W takiej sytuacji niezbędne jest zamontowanie nowego czujnika.