Powiadom mnie o dostępności

Czujniki zużycia klocków do SEAT EXEO ST

1 produkt

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Strona zabudowy: Oś przednia, Typ układu hamulcowego: Hamulce tarczowe, dla numeru artykułu: V10-...
18,68 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do SEAT

Czujnik zużycia klocków w samochodzie SEAT EXEO ST – funkcja

Właściwy stan klocków hamulcowych jest niezbędny dla zapewnienia bezpieczeństwa jazdy. Zużycie klocków hamulcowych w samochodzie SEAT EXEO ST monitorują odpowiednie czujniki. Czujniki zużycia klocków wysyłają do komputera sygnał pozwalający ostrzec kierowcę, kiedy poziom zużycia klocków hamulcowych kwalifikuje je do wymiany na nowe. Wprowadzenie tego elementu wyeliminowało konieczność dokonywania częstej kontroli układu hamulcowego w pojeździe.

Jak działa czujnik zużycia klocków hamulcowych w samochodzie SEAT EXEO ST?

Podstawą sprawnego wykrywania kończących się klocków w samochodzie SEAT EXEO ST jest czujnik zużycia klocków hamulcowych. Dzięki niemu odpowiednia informacja zostaje przekazana kierowcy poprzez komunikat na desce rozdzielczej pojazdu. Czujnik zużycia klocków to metalowy element (drucik) zatopiony w materiale ciernym klocków. Do drucika podawane jest napięcie elektryczne. Wraz ze zużyciem klocków, drut zostaje odsłonięty, a w momencie jego kontaktu z metalową tarczą hamulcową pojawia się impuls elektryczny, który aktywuje odpowiednią kontrolkę na desce rozdzielczej auta SEAT EXEO ST.

SEAT EXEO ST – wymiana czujnika zużycia klocków 

Czujnik zużycia klocków hamulcowych w samochodzie SEAT EXEO ST rzadko ulega awariom, jednak niezbędna jest jego wymiana na podczas montażu nowych klocków. Zdarzają się jednak także przypadki mechanicznych uszkodzeń czujnika, przez co nie spełnia on właściwie swojej funkcji. Najczęściej powodem takich uszkodzeń jest niewłaściwy serwis hamulców (np. uszkodzenie przewodów czujnika podczas innych prac w obrębie układu hamulcowego). W takiej sytuacji niezbędne jest zamontowanie nowego czujnika.