6 produktów
Wybierz auto
NTYHZTAR015A
Strona zabudowy: Oś tylna strona prawa
Numer seryjny: Hzt-ar-015a
126,01
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
126,01
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYHZTAR014A
Strona zabudowy: Oś tylna strona lewa
Numer seryjny: Hzt-ar-014a
130,38
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
130,38
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0429BDA1025
Ograniczenia producenta: Trw
Kolor: Czerwony
Rozwiń więcej danych
208,22
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
208,22
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0429BDA1026
Ograniczenia producenta: Trw
Kolor: Czerwony
Rozwiń więcej danych
186,93
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
186,93
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0429BDA1021
Ograniczenia producenta: Trw
Parzyste numery artykułów: Bda1022
178,72
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
178,72
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0429BDA1022
Ograniczenia producenta: Trw
Parzyste numery artykułów: Bda1021
165,71
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
165,71
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
W standardowych układach hamulców tarczowych, stosowanych m.in. w samochodzie ALFA ROMEO MITO, jarzmo zacisku hamulcowego odpowiada za umożliwienie precyzyjnego zamocowania zacisków i klocków hamulcowych. Sprawne jarzmo jest niezbędne do zapewnienia równomiernego docisku klocków hamulcowych do tarczy w momencie wciśnięcia pedału hamulca przez kierowcę samochodu.
W większości egzemplarzy samochodu ALFA ROMEO MITO jarzmo zacisku jest podzespołem trwałym, jednak trudne warunki eksploatacji (silne nagrzewanie elementów układu, kontakt z wodą i zabrudzeniami) mogą spowodować korozję, prowadzącą do degradacji materiału, z którego wykonane jest jarzmo. Z czasem może dojść do blokowania się tulejek jarzma, które wpływa na niewłaściwy docisk, czyli obniżenie skuteczności hamowania.
Jeżeli w samochodzie ALFA ROMEO MITO dochodzi do opisanych wyżej problemów lub oględziny, wykonane po zdemontowaniu koła i elementów współpracujących układu hamulcowego, wskazują na silne zużycie jarzma, warto wymienić ten element na nowy. Zużycie jarzma zacisku hamulcowego w jednym z kół jest sygnałem świadczącym o konieczności weryfikacji stanu jarzm w pozostałych kołach. Jarzma warto wymieniać parami na kołach tej samej osi. Wymiana tylko jednego elementu może skutkować niewłaściwym rozdziałem siły hamowania pomiędzy koła tej samej osi, co ma wydatny wpływ na bezpieczeństwo jazdy.