6 produktów
Wybierz auto
0429BDA1027
Ograniczenia producenta: Trw
Parzyste numery artykułów: Bda1028
180,45
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
180,45
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0429BDA1028
Ograniczenia producenta: Trw
Parzyste numery artykułów: Bda1027
205,27
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
205,27
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYHZTBM024A
Strona zabudowy: Oś tylna strona lewa
Numer seryjny: Hzt-bm-024a
207,36
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
207,36
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYHZTBM025A
Strona zabudowy: Oś tylna strona prawa
Numer seryjny: Hzt-bm-025a
207,36
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
207,36
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
TRWBDA1261
Ograniczenia producenta: Trw
Kolor: Czerwony
Rozwiń więcej danych
295,80
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
295,80
zł/szt.
Darmowa dostawa
TRWBDA1262
Ograniczenia producenta: Trw
Kolor: Czerwony
Rozwiń więcej danych
339,80
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
339,80
zł/szt.
Darmowa dostawa
W standardowych układach hamulców tarczowych, stosowanych m.in. w samochodzie BMW 6, jarzmo zacisku hamulcowego odpowiada za umożliwienie precyzyjnego zamocowania zacisków i klocków hamulcowych. Sprawne jarzmo jest niezbędne do zapewnienia równomiernego docisku klocków hamulcowych do tarczy w momencie wciśnięcia pedału hamulca przez kierowcę samochodu.
W większości egzemplarzy samochodu BMW 6 jarzmo zacisku jest podzespołem trwałym, jednak trudne warunki eksploatacji (silne nagrzewanie elementów układu, kontakt z wodą i zabrudzeniami) mogą spowodować korozję, prowadzącą do degradacji materiału, z którego wykonane jest jarzmo. Z czasem może dojść do blokowania się tulejek jarzma, które wpływa na niewłaściwy docisk, czyli obniżenie skuteczności hamowania.
Jeżeli w samochodzie BMW 6 dochodzi do opisanych wyżej problemów lub oględziny, wykonane po zdemontowaniu koła i elementów współpracujących układu hamulcowego, wskazują na silne zużycie jarzma, warto wymienić ten element na nowy. Zużycie jarzma zacisku hamulcowego w jednym z kół jest sygnałem świadczącym o konieczności weryfikacji stanu jarzm w pozostałych kołach. Jarzma warto wymieniać parami na kołach tej samej osi. Wymiana tylko jednego elementu może skutkować niewłaściwym rozdziałem siły hamowania pomiędzy koła tej samej osi, co ma wydatny wpływ na bezpieczeństwo jazdy.