🔥 -5% na klocki i tarcze hamulcowe przy zakupach od 199 zł! Kod: HAMULCE5

Powiadom mnie o dostępności

Jarzma zacisku hamulcowego do BMW X6 F16/F86

2 produkty

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

średnica [mm]: 60, Typ zacisku hamulca: Zacisk hamulcowy(1-tłoczkowy), Grubość tarczy hamulcowej...
123,87 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
średnica [mm]: 60, Typ zacisku hamulca: Zacisk hamulcowy(1-tłoczkowy), Grubość tarczy hamulcowej...
123,87 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do BMW

Jarzmo zacisku w samochodzie BMW X6 F16/F86

W standardowych układach hamulców tarczowych, stosowanych m.in. w samochodzie BMW X6 F16/F86, jarzmo zacisku hamulcowego odpowiada za umożliwienie precyzyjnego zamocowania zacisków i klocków hamulcowych. Sprawne jarzmo jest niezbędne do zapewnienia równomiernego docisku klocków hamulcowych do tarczy w momencie wciśnięcia pedału hamulca przez kierowcę samochodu.

BMW X6 F16/F86 – objawy zużycia jarzma zacisku hamulcowego

W większości egzemplarzy samochodu BMW X6 F16/F86 jarzmo zacisku jest podzespołem trwałym, jednak trudne warunki eksploatacji (silne nagrzewanie elementów układu, kontakt z wodą i zabrudzeniami) mogą spowodować korozję, prowadzącą do degradacji materiału, z którego wykonane jest jarzmo. Z czasem może dojść do blokowania się tulejek jarzma, które wpływa na niewłaściwy docisk, czyli obniżenie skuteczności hamowania.

Kiedy wymienić jarzmo zacisku w samochodzie BMW X6 F16/F86?

Jeżeli w samochodzie BMW X6 F16/F86 dochodzi do opisanych wyżej problemów lub oględziny, wykonane po zdemontowaniu koła i elementów współpracujących układu hamulcowego, wskazują na silne zużycie jarzma, warto wymienić ten element na nowy. Zużycie jarzma zacisku hamulcowego w jednym z kół jest sygnałem świadczącym o konieczności weryfikacji stanu jarzm w pozostałych kołach. Jarzma warto wymieniać parami na kołach tej samej osi. Wymiana tylko jednego elementu może skutkować niewłaściwym rozdziałem siły hamowania pomiędzy koła tej samej osi, co ma wydatny wpływ na bezpieczeństwo jazdy.