3 produkty
Wybierz auto
FES1877CASJFL
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Ciężar [kg]: 1.745
Rozwiń więcej danych
158,25
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
158,25
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FES1877CASJRL
Strona zabudowy: Oś tylna strona lewa
Ciężar [kg]: 0.945
Rozwiń więcej danych
187,53
zł/szt.
Kraków: pt. 24.01
U ciebie: pt. 24.01
187,53
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FES1877CASJFR
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 1.76
Rozwiń więcej danych
153,10
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
153,10
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
W standardowych układach hamulców tarczowych, stosowanych m.in. w samochodzie CHEVROLET AVEO Aveo T250, jarzmo zacisku hamulcowego odpowiada za umożliwienie precyzyjnego zamocowania zacisków i klocków hamulcowych. Sprawne jarzmo jest niezbędne do zapewnienia równomiernego docisku klocków hamulcowych do tarczy w momencie wciśnięcia pedału hamulca przez kierowcę samochodu.
W większości egzemplarzy samochodu CHEVROLET AVEO Aveo T250 jarzmo zacisku jest podzespołem trwałym, jednak trudne warunki eksploatacji (silne nagrzewanie elementów układu, kontakt z wodą i zabrudzeniami) mogą spowodować korozję, prowadzącą do degradacji materiału, z którego wykonane jest jarzmo. Z czasem może dojść do blokowania się tulejek jarzma, które wpływa na niewłaściwy docisk, czyli obniżenie skuteczności hamowania.
Jeżeli w samochodzie CHEVROLET AVEO Aveo T250 dochodzi do opisanych wyżej problemów lub oględziny, wykonane po zdemontowaniu koła i elementów współpracujących układu hamulcowego, wskazują na silne zużycie jarzma, warto wymienić ten element na nowy. Zużycie jarzma zacisku hamulcowego w jednym z kół jest sygnałem świadczącym o konieczności weryfikacji stanu jarzm w pozostałych kołach. Jarzma warto wymieniać parami na kołach tej samej osi. Wymiana tylko jednego elementu może skutkować niewłaściwym rozdziałem siły hamowania pomiędzy koła tej samej osi, co ma wydatny wpływ na bezpieczeństwo jazdy.