7 produktów
Wybierz auto
NTYHZTFR036A
Strona zabudowy: Tylna oś po obydwu stronach
Numer seryjny: Hzt-fr-036a
161,78
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
161,78
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0429BDA1157
Ograniczenia producenta: Trw
Kolor: Czerwony
203,07
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
203,07
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0429BDA1128
Ograniczenia producenta: Trw
162,02
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
162,02
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYHZPFR050A
Strona zabudowy: Z prawej
Numer seryjny: Hzp-fr-050a
130,18
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
130,18
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYHZPFR049A
Strona zabudowy: Z lewej
Numer seryjny: Hzp-fr-049a
120,54
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
120,54
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0429BDA1003
Ograniczenia producenta: Trw
Parzyste numery artykułów: Bda1002
163,10
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
163,10
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0429BDA1002
Ograniczenia producenta: Trw
Parzyste numery artykułów: Bda1003
159,18
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
159,18
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
W standardowych układach hamulców tarczowych, stosowanych m.in. w samochodzie FORD FIESTA VI, jarzmo zacisku hamulcowego odpowiada za umożliwienie precyzyjnego zamocowania zacisków i klocków hamulcowych. Sprawne jarzmo jest niezbędne do zapewnienia równomiernego docisku klocków hamulcowych do tarczy w momencie wciśnięcia pedału hamulca przez kierowcę samochodu.
W większości egzemplarzy samochodu FORD FIESTA VI jarzmo zacisku jest podzespołem trwałym, jednak trudne warunki eksploatacji (silne nagrzewanie elementów układu, kontakt z wodą i zabrudzeniami) mogą spowodować korozję, prowadzącą do degradacji materiału, z którego wykonane jest jarzmo. Z czasem może dojść do blokowania się tulejek jarzma, które wpływa na niewłaściwy docisk, czyli obniżenie skuteczności hamowania.
Jeżeli w samochodzie FORD FIESTA VI dochodzi do opisanych wyżej problemów lub oględziny, wykonane po zdemontowaniu koła i elementów współpracujących układu hamulcowego, wskazują na silne zużycie jarzma, warto wymienić ten element na nowy. Zużycie jarzma zacisku hamulcowego w jednym z kół jest sygnałem świadczącym o konieczności weryfikacji stanu jarzm w pozostałych kołach. Jarzma warto wymieniać parami na kołach tej samej osi. Wymiana tylko jednego elementu może skutkować niewłaściwym rozdziałem siły hamowania pomiędzy koła tej samej osi, co ma wydatny wpływ na bezpieczeństwo jazdy.