6 produktów
Wybierz auto
0429BDA1131
Ograniczenia producenta: Trw
142,45
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
142,45
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
TRWBDA1227
151,59
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
151,59
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYHZTME052A
Strona zabudowy: Tylna oś po obydwu stronach
Numer seryjny: Hzt-me-052a
177,44
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
177,44
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0429BDA1149
Ograniczenia producenta: Trw
110,55
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
110,55
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0429BDA1137
Ograniczenia producenta: Trw
191,02
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
191,02
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYHZPME022A
Strona zabudowy: Oś przednia po obydwu stronach
System hamulcowy: Trw
Rozwiń więcej danych
115,39
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
115,39
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
W standardowych układach hamulców tarczowych, stosowanych m.in. w samochodzie MERCEDES-BENZ KLASA B W246, jarzmo zacisku hamulcowego odpowiada za umożliwienie precyzyjnego zamocowania zacisków i klocków hamulcowych. Sprawne jarzmo jest niezbędne do zapewnienia równomiernego docisku klocków hamulcowych do tarczy w momencie wciśnięcia pedału hamulca przez kierowcę samochodu.
W większości egzemplarzy samochodu MERCEDES-BENZ KLASA B W246 jarzmo zacisku jest podzespołem trwałym, jednak trudne warunki eksploatacji (silne nagrzewanie elementów układu, kontakt z wodą i zabrudzeniami) mogą spowodować korozję, prowadzącą do degradacji materiału, z którego wykonane jest jarzmo. Z czasem może dojść do blokowania się tulejek jarzma, które wpływa na niewłaściwy docisk, czyli obniżenie skuteczności hamowania.
Jeżeli w samochodzie MERCEDES-BENZ KLASA B W246 dochodzi do opisanych wyżej problemów lub oględziny, wykonane po zdemontowaniu koła i elementów współpracujących układu hamulcowego, wskazują na silne zużycie jarzma, warto wymienić ten element na nowy. Zużycie jarzma zacisku hamulcowego w jednym z kół jest sygnałem świadczącym o konieczności weryfikacji stanu jarzm w pozostałych kołach. Jarzma warto wymieniać parami na kołach tej samej osi. Wymiana tylko jednego elementu może skutkować niewłaściwym rozdziałem siły hamowania pomiędzy koła tej samej osi, co ma wydatny wpływ na bezpieczeństwo jazdy.