5 produktów
Wybierz auto
VIJ66151578301
119,13
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
119,13
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Ograniczenia producenta: Trw
Parzyste numery artykułów: Bda1065
59,56
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
59,56
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Ograniczenia producenta: Trw
Parzyste numery artykułów: Bda1064
59,56
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
59,56
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0429BDA1065
Ograniczenia producenta: Trw
Parzyste numery artykułów: Bda1064
125,67
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
125,67
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0429BDA1064
Ograniczenia producenta: Trw
Parzyste numery artykułów: Bda1065
126,79
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
126,79
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
W standardowych układach hamulców tarczowych, stosowanych m.in. w samochodzie SKODA FABIA III, jarzmo zacisku hamulcowego odpowiada za umożliwienie precyzyjnego zamocowania zacisków i klocków hamulcowych. Sprawne jarzmo jest niezbędne do zapewnienia równomiernego docisku klocków hamulcowych do tarczy w momencie wciśnięcia pedału hamulca przez kierowcę samochodu.
W większości egzemplarzy samochodu SKODA FABIA III jarzmo zacisku jest podzespołem trwałym, jednak trudne warunki eksploatacji (silne nagrzewanie elementów układu, kontakt z wodą i zabrudzeniami) mogą spowodować korozję, prowadzącą do degradacji materiału, z którego wykonane jest jarzmo. Z czasem może dojść do blokowania się tulejek jarzma, które wpływa na niewłaściwy docisk, czyli obniżenie skuteczności hamowania.
Jeżeli w samochodzie SKODA FABIA III dochodzi do opisanych wyżej problemów lub oględziny, wykonane po zdemontowaniu koła i elementów współpracujących układu hamulcowego, wskazują na silne zużycie jarzma, warto wymienić ten element na nowy. Zużycie jarzma zacisku hamulcowego w jednym z kół jest sygnałem świadczącym o konieczności weryfikacji stanu jarzm w pozostałych kołach. Jarzma warto wymieniać parami na kołach tej samej osi. Wymiana tylko jednego elementu może skutkować niewłaściwym rozdziałem siły hamowania pomiędzy koła tej samej osi, co ma wydatny wpływ na bezpieczeństwo jazdy.