5 produktów
Wybierz auto
0381R61021
Materiał: Żeliwo
Zdjęcie producenta: 1
230,35
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
230,35
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0429GPV1283
234,31
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
234,31
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SAMD30933
Wymiar gwintu: 10 x 1 (2), 12 x 1 (2)
Materiał: Żeliwo
180,02
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
180,02
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
LPR9971
Wymiar gwintu: 10 x 1 (2), 12 x 1 (2)
Materiał: Żeliwo
Rozwiń więcej danych
171,16
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
171,16
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0429GPV1284
204,05
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
204,05
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Korektor siły hamowania to rozwiązanie stosowane w samochodach starszych rocznikowo, którego funkcją jest dostosowywanie pracy hamulców do poziomu obciążenia tylnej osi. Jeżeli zastanawiasz się, czy samochód PEUGEOT 206 posiada korektor siły hamowania, sprawdź przede wszystkim, czy na jego wyposażeniu znajduje się układ ABS. Po wprowadzeniu ABS, a więc systemu zapobiegającego blokowaniu się kół samochodu podczas hamowania, wykorzystanie korektora siły hamowania przestało być potrzebne. Obecność lub brak ABS w pojeździe można zweryfikować w instrukcji obsługi pojazdu, po numerze VIN lub na tabliczce znamionowej pojazdu.
W większości aut przód samochodu ma wyższą masę niż tylna część, stąd siła hamowania kół przednich musi być wyższa. Prowadzi to jednak do blokowania tylnych kół, co jest zjawiskiem niepożądanym i niebezpiecznym. Właśnie temu zjawisku zapobiega korektor siły hamowania. Zapewnia on odpowiedni rozkład sił hamowania pomiędzy przodem a tyłem pojazdu. Jeżeli np. przewozimy ciężki ładunek w bagażniku samochodu PEUGEOT 206, korektor zwiększy siłę hamowania tylnej osi.
Zbadanie poprawności pracy korektora siły hamowania jest trudne podczas standardowej eksploatacji auta. Jeżeli jednak zauważymy, że PEUGEOT 206 podczas silnego hamowania zarzuca tyłem, możemy podejrzewać awarię właśnie tego elementu. Sprawdzenie poprawności działania korektora siły hamowania polega na pomiarze ciśnienia w układzie hamulcowym z przodu i z tyłu i porównanie ich z wartościami zalecanymi przez producenta samochodu. W przypadku dużych rozbieżności konieczna będzie wymiana korektora na nowy.