5 produktów
Wybierz auto
LPR9932
Wymiar gwintu: 10 x 1 (4)
Materiał: Żeliwo
Rozwiń więcej danych
172,40
zł/szt.
Kraków: pt. 27.06
U ciebie: pt. 27.06
172,40
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SAMD02001
Wymiar gwintu: 10 x 1 (4)
Materiał: Żeliwo
Rozwiń więcej danych
151,81
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
151,81
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAG360219180014
Strona zabudowy: Oś tylna
213,52
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
213,52
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0381R85006
Wymiar gwintu: 10 x 1 (4)
Materiał: Żeliwo
Rozwiń więcej danych
177,61
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
177,61
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0429GPV1184
Ograniczenia producenta: Ate
Sekcja: Częsć przednia
245,41
zł/szt.
Kraków: śr. 25.06
U ciebie: śr. 25.06
245,41
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Korektor siły hamowania to rozwiązanie stosowane w samochodach starszych rocznikowo, którego funkcją jest dostosowywanie pracy hamulców do poziomu obciążenia tylnej osi. Jeżeli zastanawiasz się, czy samochód VW GOLF I posiada korektor siły hamowania, sprawdź przede wszystkim, czy na jego wyposażeniu znajduje się układ ABS. Po wprowadzeniu ABS, a więc systemu zapobiegającego blokowaniu się kół samochodu podczas hamowania, wykorzystanie korektora siły hamowania przestało być potrzebne. Obecność lub brak ABS w pojeździe można zweryfikować w instrukcji obsługi pojazdu, po numerze VIN lub na tabliczce znamionowej pojazdu.
W większości aut przód samochodu ma wyższą masę niż tylna część, stąd siła hamowania kół przednich musi być wyższa. Prowadzi to jednak do blokowania tylnych kół, co jest zjawiskiem niepożądanym i niebezpiecznym. Właśnie temu zjawisku zapobiega korektor siły hamowania. Zapewnia on odpowiedni rozkład sił hamowania pomiędzy przodem a tyłem pojazdu. Jeżeli np. przewozimy ciężki ładunek w bagażniku samochodu VW GOLF I, korektor zwiększy siłę hamowania tylnej osi.
Zbadanie poprawności pracy korektora siły hamowania jest trudne podczas standardowej eksploatacji auta. Jeżeli jednak zauważymy, że VW GOLF I podczas silnego hamowania zarzuca tyłem, możemy podejrzewać awarię właśnie tego elementu. Sprawdzenie poprawności działania korektora siły hamowania polega na pomiarze ciśnienia w układzie hamulcowym z przodu i z tyłu i porównanie ich z wartościami zalecanymi przez producenta samochodu. W przypadku dużych rozbieżności konieczna będzie wymiana korektora na nowy.