Powiadom mnie o dostępności

Korektory siły hamowania do VW GOLF I

5 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Wymiar gwintu: 10 x 1 (4)

Materiał: Żeliwo

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

150,54

zł/szt.

Kraków: pon. 03.02

U ciebie: pon. 03.02

150,54

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Wymiar gwintu: 10 x 1 (4)

Materiał: Żeliwo

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

183,40

zł/szt.

Kraków: pon. 03.02

U ciebie: pon. 03.02

183,40

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Strona zabudowy: Oś tylna

211,47

zł/szt.

Kraków: pon. 03.02

U ciebie: pon. 03.02

211,47

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Ograniczenia producenta: Ate

Sekcja: Częsć przednia

244,11

zł/szt.

Kraków: wt. 04.02

U ciebie: wt. 04.02

244,11

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Wymiar gwintu: 10 x 1 (4)

Materiał: Żeliwo

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

148,54

zł/szt.

Kraków: wt. 04.02

U ciebie: wt. 04.02

148,54

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do VW GOLF I

Korektor siły hamowania w samochodach VW GOLF I

Korektor siły hamowania to rozwiązanie stosowane w samochodach starszych rocznikowo, którego funkcją jest dostosowywanie pracy hamulców do poziomu obciążenia tylnej osi. Jeżeli zastanawiasz się, czy samochód VW GOLF I posiada korektor siły hamowania, sprawdź przede wszystkim, czy na jego wyposażeniu znajduje się układ ABS. Po wprowadzeniu ABS, a więc systemu zapobiegającego blokowaniu się kół samochodu podczas hamowania, wykorzystanie korektora siły hamowania przestało być potrzebne. Obecność lub brak ABS w pojeździe można zweryfikować w instrukcji obsługi pojazdu, po numerze VIN lub na tabliczce znamionowej pojazdu.

Jak działa korektor siły hamowania w samochodzie VW GOLF I?

W większości aut przód samochodu ma wyższą masę niż tylna część, stąd siła hamowania kół przednich musi być wyższa. Prowadzi to jednak do blokowania tylnych kół, co jest zjawiskiem niepożądanym i niebezpiecznym. Właśnie temu zjawisku zapobiega korektor siły hamowania. Zapewnia on odpowiedni rozkład sił hamowania pomiędzy przodem a tyłem pojazdu. Jeżeli np. przewozimy ciężki ładunek w bagażniku samochodu VW GOLF I, korektor zwiększy siłę hamowania tylnej osi.

VW GOLF I – objawy usterki korektora siły hamowania

Zbadanie poprawności pracy korektora siły hamowania jest trudne podczas standardowej eksploatacji auta. Jeżeli jednak zauważymy, że VW GOLF I podczas silnego hamowania zarzuca tyłem, możemy podejrzewać awarię właśnie tego elementu. Sprawdzenie poprawności działania korektora siły hamowania polega na pomiarze ciśnienia w układzie hamulcowym z przodu i z tyłu i porównanie ich z wartościami zalecanymi przez producenta samochodu. W przypadku dużych rozbieżności konieczna będzie wymiana korektora na nowy.