6 produktów
Wybierz auto
MAG360219180014
Strona zabudowy: Oś tylna
211,47
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
211,47
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0429GPV1184
Ograniczenia producenta: Ate
Sekcja: Częsć przednia
249,49
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
249,49
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0396LV40015
System hamulcowy: Bendix
218,83
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
218,83
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0381R85006
Wymiar gwintu: 10 x 1 (4)
Materiał: Żeliwo
Rozwiń więcej danych
195,36
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
195,36
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SAMD02001
Wymiar gwintu: 10 x 1 (4)
Materiał: Żeliwo
Rozwiń więcej danych
150,54
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
150,54
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
LPR9932
Wymiar gwintu: 10 x 1 (4)
Materiał: Żeliwo
Rozwiń więcej danych
151,65
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
151,65
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Korektor siły hamowania to rozwiązanie stosowane w samochodach starszych rocznikowo, którego funkcją jest dostosowywanie pracy hamulców do poziomu obciążenia tylnej osi. Jeżeli zastanawiasz się, czy samochód VW GOLF II posiada korektor siły hamowania, sprawdź przede wszystkim, czy na jego wyposażeniu znajduje się układ ABS. Po wprowadzeniu ABS, a więc systemu zapobiegającego blokowaniu się kół samochodu podczas hamowania, wykorzystanie korektora siły hamowania przestało być potrzebne. Obecność lub brak ABS w pojeździe można zweryfikować w instrukcji obsługi pojazdu, po numerze VIN lub na tabliczce znamionowej pojazdu.
W większości aut przód samochodu ma wyższą masę niż tylna część, stąd siła hamowania kół przednich musi być wyższa. Prowadzi to jednak do blokowania tylnych kół, co jest zjawiskiem niepożądanym i niebezpiecznym. Właśnie temu zjawisku zapobiega korektor siły hamowania. Zapewnia on odpowiedni rozkład sił hamowania pomiędzy przodem a tyłem pojazdu. Jeżeli np. przewozimy ciężki ładunek w bagażniku samochodu VW GOLF II, korektor zwiększy siłę hamowania tylnej osi.
Zbadanie poprawności pracy korektora siły hamowania jest trudne podczas standardowej eksploatacji auta. Jeżeli jednak zauważymy, że VW GOLF II podczas silnego hamowania zarzuca tyłem, możemy podejrzewać awarię właśnie tego elementu. Sprawdzenie poprawności działania korektora siły hamowania polega na pomiarze ciśnienia w układzie hamulcowym z przodu i z tyłu i porównanie ich z wartościami zalecanymi przez producenta samochodu. W przypadku dużych rozbieżności konieczna będzie wymiana korektora na nowy.