4 produkty
Wybierz auto
VAIV2030036
Strona zabudowy: Z prawej
406,14
zł/szt.
Kraków: pt. 24.01
U ciebie: pt. 24.01
406,14
zł/szt.
Darmowa dostawa
VAIV2030035
Strona zabudowy: Z tyłu
Długość [mm]: 1755
405,25
zł/szt.
Kraków: pt. 24.01
U ciebie: pt. 24.01
405,25
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Z tyłu po prawej
95,36
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
95,36
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Strona zabudowy: Z tyłu
Długość [mm]: 1755
95,36
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
95,36
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Hamulec ręczny w pojeździe służy głównie do unieruchomienia samochodu podczas postoju. Może pełnić także funkcję hamulca awaryjnego w sytuacji, gdy zawiedzie hamulec nożny pojazdu. Istotnym elementem konstrukcji tego rozwiązania jest linka hamulca ręcznego. W przypadku samochodu BMW 7 E65/E66/E67 zaleca się regularną kontrolę jej stanu, a w razie wystąpienia takiej potrzeby, wymianę na nową część.
Konstrukcja hamulca ręcznego w samochodzie BMW 7 E65/E66/E67 w ogólnym zarysie jest prosta. Chodzi o wykorzystanie dźwigni, dzięki której dochodzi do unieruchomienia jednego z kół pojazdu. We współczesnych samochodach mogą występować ręczne dźwignie hamulca ręcznego lub też przyciski – w sytuacji, gdy napięcie linki hamulca realizowane jest w sposób elektroniczny. Objawem awarii linki hamulca jest brak zatrzymania pojazdu po zaciągnięciu hamulca ręcznego. Auto może wówczas stoczyć się z nierówności. Aby sprawdzić, czy hamulec ręczny działa poprawnie, najlepiej zaciągnąć go po zatrzymaniu auta na niewielkim wzniesieniu (należy robić to w kontrolowanych warunkach, najlepiej poza drogą publiczną).
Linka hamulca ręcznego może wymagać wymiany w dwóch przypadkach – kiedy zostanie zerwana lub rozciągnięta na tyle mocno, że nie jest w stanie spełniać swojej funkcji (nawet po skorygowaniu naciągu). W samochodzie BMW 7 E65/E66/E67 linka hamulca ręcznego może rozciągać się w czasie standardowej eksploatacji pojazdu. Przed decyzją o jej wymianie, warto zdjąć osłonę dźwigni hamulca ręcznego i spróbować dokonać regulacji naciągu. Jeżeli nie przyniesie to rezultatu, jedynym zalecanym rozwiązaniem jest wymiana linki na nową.