12 produktów
Wybierz auto
Nr art: LINEX150214
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 0566105451
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: ATE24372706722
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: ATE24372706672
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: MET105452
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 04119025152
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: ABSK12825
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: BOS1987482280
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 04038140161121
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: FEB178287
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 0566105452
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 0429GCH409
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Hamulec ręczny w pojeździe służy głównie do unieruchomienia samochodu podczas postoju. Może pełnić także funkcję hamulca awaryjnego w sytuacji, gdy zawiedzie hamulec nożny pojazdu. Istotnym elementem konstrukcji tego rozwiązania jest linka hamulca ręcznego. W przypadku samochodu FORD KUGA I zaleca się regularną kontrolę jej stanu, a w razie wystąpienia takiej potrzeby, wymianę na nową część.
Konstrukcja hamulca ręcznego w samochodzie FORD KUGA I w ogólnym zarysie jest prosta. Chodzi o wykorzystanie dźwigni, dzięki której dochodzi do unieruchomienia jednego z kół pojazdu. We współczesnych samochodach mogą występować ręczne dźwignie hamulca ręcznego lub też przyciski – w sytuacji, gdy napięcie linki hamulca realizowane jest w sposób elektroniczny. Objawem awarii linki hamulca jest brak zatrzymania pojazdu po zaciągnięciu hamulca ręcznego. Auto może wówczas stoczyć się z nierówności. Aby sprawdzić, czy hamulec ręczny działa poprawnie, najlepiej zaciągnąć go po zatrzymaniu auta na niewielkim wzniesieniu (należy robić to w kontrolowanych warunkach, najlepiej poza drogą publiczną).
Linka hamulca ręcznego może wymagać wymiany w dwóch przypadkach – kiedy zostanie zerwana lub rozciągnięta na tyle mocno, że nie jest w stanie spełniać swojej funkcji (nawet po skorygowaniu naciągu). W samochodzie FORD KUGA I linka hamulca ręcznego może rozciągać się w czasie standardowej eksploatacji pojazdu. Przed decyzją o jej wymianie, warto zdjąć osłonę dźwigni hamulca ręcznego i spróbować dokonać regulacji naciągu. Jeżeli nie przyniesie to rezultatu, jedynym zalecanym rozwiązaniem jest wymiana linki na nową.