13 produktów
Wybierz auto
Nr art: ASH13104436L
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: COF174237
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: ABSK14134
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: ABSK14135
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: JAV131436R
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: JAV131436L
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: TRI814040179
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 0411902645
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: BOS1987482917
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 0493ADH246164
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0493ADH246165
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: ASH13104436R
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: NKK902644
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Hamulec ręczny w pojeździe służy głównie do unieruchomienia samochodu podczas postoju. Może pełnić także funkcję hamulca awaryjnego w sytuacji, gdy zawiedzie hamulec nożny pojazdu. Istotnym elementem konstrukcji tego rozwiązania jest linka hamulca ręcznego. W przypadku samochodu HONDA CR-V III zaleca się regularną kontrolę jej stanu, a w razie wystąpienia takiej potrzeby, wymianę na nową część.
Konstrukcja hamulca ręcznego w samochodzie HONDA CR-V III w ogólnym zarysie jest prosta. Chodzi o wykorzystanie dźwigni, dzięki której dochodzi do unieruchomienia jednego z kół pojazdu. We współczesnych samochodach mogą występować ręczne dźwignie hamulca ręcznego lub też przyciski – w sytuacji, gdy napięcie linki hamulca realizowane jest w sposób elektroniczny. Objawem awarii linki hamulca jest brak zatrzymania pojazdu po zaciągnięciu hamulca ręcznego. Auto może wówczas stoczyć się z nierówności. Aby sprawdzić, czy hamulec ręczny działa poprawnie, najlepiej zaciągnąć go po zatrzymaniu auta na niewielkim wzniesieniu (należy robić to w kontrolowanych warunkach, najlepiej poza drogą publiczną).
Linka hamulca ręcznego może wymagać wymiany w dwóch przypadkach – kiedy zostanie zerwana lub rozciągnięta na tyle mocno, że nie jest w stanie spełniać swojej funkcji (nawet po skorygowaniu naciągu). W samochodzie HONDA CR-V III linka hamulca ręcznego może rozciągać się w czasie standardowej eksploatacji pojazdu. Przed decyzją o jej wymianie, warto zdjąć osłonę dźwigni hamulca ręcznego i spróbować dokonać regulacji naciągu. Jeżeli nie przyniesie to rezultatu, jedynym zalecanym rozwiązaniem jest wymiana linki na nową.