Darmowa dostawa przy zakupach od 49 zł! Kod: DOSTAWA49
4 produkty
Wybierz auto
ABSK10023
Strona zabudowy: Z tyłu, z lewej, z prawej
Ciężar [kg]: 0.3
Rozwiń więcej danych
29,37
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 25.02
29,37
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NKK903295
26,77
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 25.02
26,77
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
TRI8140501146
Długość 1/długość 2 [mm]: 1310/1143, 1320/1151
Wymagana ilość: 1
Rozwiń więcej danych
123,62
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 25.02
123,62
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0566170511
Strona zabudowy: Z tyłu z lewej, z tyłu po prawej
25,06
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 25.02
25,06
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Hamulec ręczny w pojeździe służy głównie do unieruchomienia samochodu podczas postoju. Może pełnić także funkcję hamulca awaryjnego w sytuacji, gdy zawiedzie hamulec nożny pojazdu. Istotnym elementem konstrukcji tego rozwiązania jest linka hamulca ręcznego. W przypadku samochodu MAZDA 2 III zaleca się regularną kontrolę jej stanu, a w razie wystąpienia takiej potrzeby, wymianę na nową część.
Konstrukcja hamulca ręcznego w samochodzie MAZDA 2 III w ogólnym zarysie jest prosta. Chodzi o wykorzystanie dźwigni, dzięki której dochodzi do unieruchomienia jednego z kół pojazdu. We współczesnych samochodach mogą występować ręczne dźwignie hamulca ręcznego lub też przyciski – w sytuacji, gdy napięcie linki hamulca realizowane jest w sposób elektroniczny. Objawem awarii linki hamulca jest brak zatrzymania pojazdu po zaciągnięciu hamulca ręcznego. Auto może wówczas stoczyć się z nierówności. Aby sprawdzić, czy hamulec ręczny działa poprawnie, najlepiej zaciągnąć go po zatrzymaniu auta na niewielkim wzniesieniu (należy robić to w kontrolowanych warunkach, najlepiej poza drogą publiczną).
Linka hamulca ręcznego może wymagać wymiany w dwóch przypadkach – kiedy zostanie zerwana lub rozciągnięta na tyle mocno, że nie jest w stanie spełniać swojej funkcji (nawet po skorygowaniu naciągu). W samochodzie MAZDA 2 III linka hamulca ręcznego może rozciągać się w czasie standardowej eksploatacji pojazdu. Przed decyzją o jej wymianie, warto zdjąć osłonę dźwigni hamulca ręcznego i spróbować dokonać regulacji naciągu. Jeżeli nie przyniesie to rezultatu, jedynym zalecanym rozwiązaniem jest wymiana linki na nową.