12 produktów
Wybierz auto
Strona zabudowy: Z przodu
Ciężar [kg]: 0.88
Rozwiń więcej danych
116,14
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 08.07
116,14
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Strona zabudowy: Z przodu
Ciężar [kg]: 0.84
Rozwiń więcej danych
89,73
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 08.07
89,73
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Długość 1/długość 2 [mm]: 528/358
38,20
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 08.07
38,20
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Strona zabudowy: Z tyłu, z lewej
Ciężar [kg]: 0.3
Rozwiń więcej danych
43,06
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 08.07
43,06
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Długość 1/długość 2 [mm]: 1340/1085
Typ układu hamulcowego: Hamulce tarczowe
Rozwiń więcej danych
53,29
zł/szt.
Kraków: śr. 09.07
U ciebie: śr. 09.07
53,29
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Strona zabudowy: Z tyłu, z prawej
Ciężar [kg]: 0.32
Rozwiń więcej danych
45,79
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 08.07
45,79
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Strona zabudowy: Z tyłu, z prawej
Ciężar [kg]: 0.18
Rozwiń więcej danych
42,83
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 08.07
42,83
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Długość 1/długość 2 [mm]: 753/361
41,81
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 08.07
41,81
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Długość 1/długość 2 [mm]: 357/527
Typ układu hamulcowego: Hamulce tarczowe
Rozwiń więcej danych
57,16
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 08.07
57,16
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Strona zabudowy: Z tyłu z lewej, z tyłu po prawej
Długość [mm]: 2260
Rozwiń więcej danych
129,39
zł/szt.
Kraków: śr. 09.07
U ciebie: śr. 09.07
129,39
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Strona zabudowy: Z tyłu, z lewej
Długość 1/długość 2 [mm]: 528/358
38,90
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 08.07
38,90
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Strona zabudowy: Z tyłu, z prawej
Długość 1/długość 2 [mm]: 753/361
42,60
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 08.07
42,60
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Hamulec ręczny w pojeździe służy głównie do unieruchomienia samochodu podczas postoju. Może pełnić także funkcję hamulca awaryjnego w sytuacji, gdy zawiedzie hamulec nożny pojazdu. Istotnym elementem konstrukcji tego rozwiązania jest linka hamulca ręcznego. W przypadku samochodu VOLVO V90 I zaleca się regularną kontrolę jej stanu, a w razie wystąpienia takiej potrzeby, wymianę na nową część.
Konstrukcja hamulca ręcznego w samochodzie VOLVO V90 I w ogólnym zarysie jest prosta. Chodzi o wykorzystanie dźwigni, dzięki której dochodzi do unieruchomienia jednego z kół pojazdu. We współczesnych samochodach mogą występować ręczne dźwignie hamulca ręcznego lub też przyciski – w sytuacji, gdy napięcie linki hamulca realizowane jest w sposób elektroniczny. Objawem awarii linki hamulca jest brak zatrzymania pojazdu po zaciągnięciu hamulca ręcznego. Auto może wówczas stoczyć się z nierówności. Aby sprawdzić, czy hamulec ręczny działa poprawnie, najlepiej zaciągnąć go po zatrzymaniu auta na niewielkim wzniesieniu (należy robić to w kontrolowanych warunkach, najlepiej poza drogą publiczną).
Linka hamulca ręcznego może wymagać wymiany w dwóch przypadkach – kiedy zostanie zerwana lub rozciągnięta na tyle mocno, że nie jest w stanie spełniać swojej funkcji (nawet po skorygowaniu naciągu). W samochodzie VOLVO V90 I linka hamulca ręcznego może rozciągać się w czasie standardowej eksploatacji pojazdu. Przed decyzją o jej wymianie, warto zdjąć osłonę dźwigni hamulca ręcznego i spróbować dokonać regulacji naciągu. Jeżeli nie przyniesie to rezultatu, jedynym zalecanym rozwiązaniem jest wymiana linki na nową.