7 produktów
Wybierz auto
0428103263
Wersja: Mj 2012
84,76
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
84,76
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
05261993263
Wersja: Mj 2012
87,11
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
87,11
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Ograniczenia producenta: Ate
Średnica [cal]: 9
921,67
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
921,67
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Urzadzenie wspomagajace siłę hamowania
Pojazd z kierownicą po lewej /prawej stronie: Dla pojazdu z kierownicą z lewej strony
102,01
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
102,01
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Od cisnienia [pa]: 10000
Do cisnienia [pa]: 117000
Rozwiń więcej danych
105,81
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
105,81
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ATE03785846324
Średnica [cal]: 8, 9
Parametr: T52 tandem
Rozwiń więcej danych
819,19
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
819,19
zł/szt.
Darmowa dostawa
ATE03785844324
Średnica [cal]: 8, 9
Parametr: T52/4z tandem
Rozwiń więcej danych
1 035,06
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
1 035,06
zł/szt.
Darmowa dostawa
AUDI Q5 I wykorzystuje serwo hamulcowe do zwiększania efektywności układu hamulcowego oraz precyzyjnego kontrolowania siły hamowania. Bez tego podzespołu hamowanie wymagałoby bardzo dużej siły nacisku na pedał hamulca. Awaria serwa hamulcowego w samochodzie AUDI Q5 I wymaga natychmiastowej wymiany elementu na nowy – niesprawne serwo sprawia, że hamowanie staje się nieskuteczne, co stwarza znaczne ryzyko kolizji.
Serwo do auta AUDI Q5 I jest metalową puszką, wewnątrz której znajduje się membrana – dzieli ona wnętrze serwa na dwie komory. Pierwsza komora jest połączona z układem dolotowym i tworzy się w niej podciśnienie. Auta z silnikami wysokoprężnymi oraz hybrydy wymagają dodatkowego podzespołu – pompy próżniowej – gdyż z uwagi na specyfikę pracy napędu ich układ dolotowy nie generuje stałego podciśnienia. Druga komora jest wyposażona w dwa zawory. Pierwszy zawór łączy ją z komorą podciśnieniową, a drugi z atmosferą zewnętrzną.
W trakcie jazdy zawór z dostępem do atmosfery zewnętrznej pozostaje zamknięty, a zawór pomiędzy komorami jest otwarty. Po naciśnięciu na hamulec pierwszy zawór otwiera się i wpuszcza powietrze z atmosfery, a drugi zamyka się i odcina przepływ powietrza między komorami. W efekcie membrana serwa zaczyna wychylać się z powodu podciśnienia. Stopień przesunięcia membrany serwa jest związany z głębokością wciśnięcia pedału hamulca w samochodzie AUDI Q5 I. Membrana jest również połączona z trzpieniem pompy hamulcowej. Dlatego jej ruch wpływa na siłę hamowania i pozwala skutecznie kontrolować ciśnienie płynu hamulcowego w układzie.
Uszkodzone serwo hamulcowe w samochodzie AUDI Q5 I sprawia, że pedał hamulca staje się coraz twardszy. Taki sam efekt można uzyskać, naciskając na hamulec przy wyłączonym samochodzie. Jeżeli jednak w trakcie jazdy hamulec stawia coraz większy opór i nie chce opuszczać się tak głęboko, jak wcześniej, to najprawdopodobniej serwo hamulcowe ulega zużyciu.
Gdy tylko da się zauważyć takie zjawisko, należy jak najszybciej przeprowadzić kontrolę układu hamulcowego. Jeżeli okaże się, że doszło do uszkodzenia serwa, należy dokonać jego wymiany. Sprawny układ hamulcowy jest kluczowy dla zachowania bezpieczeństwa jazdy, dlatego nie należy użytkować samochodu AUDI Q5 I z niesprawnym serwem.