10 produktów
Wybierz auto
VAIV103645
Ciężar [kg]: 0.044
137,53
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
137,53
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
VAIV103631
Ciężar [kg]: 0.061
151,36
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
151,36
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
VAIV103641
Ciężar [kg]: 0.034
170,43
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
170,43
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0428103275
206,61
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
206,61
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
05261993275
200,03
zł/szt.
Kraków: śr. 05.02
U ciebie: śr. 05.02
200,03
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Ograniczenia producenta: Ate
Średnica [cal]: 11
518,48
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
518,48
zł/szt.
Darmowa dostawa
ATE03787344024
Średnica [cal]: 11
Parametr: T52
Rozwiń więcej danych
546,09
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
546,09
zł/szt.
Darmowa dostawa
ATE03787345024
Średnica [cal]: 11
Parametr: T52
Rozwiń więcej danych
490,98
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
490,98
zł/szt.
Darmowa dostawa
Od cisnienia [pa]: 10000
Do cisnienia [pa]: 117000
Rozwiń więcej danych
105,81
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
105,81
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
VAIV103642
Ciężar [kg]: 0.065
133,50
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
133,50
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
VW PASSAT VI (B6) wykorzystuje serwo hamulcowe do zwiększania efektywności układu hamulcowego oraz precyzyjnego kontrolowania siły hamowania. Bez tego podzespołu hamowanie wymagałoby bardzo dużej siły nacisku na pedał hamulca. Awaria serwa hamulcowego w samochodzie VW PASSAT VI (B6) wymaga natychmiastowej wymiany elementu na nowy – niesprawne serwo sprawia, że hamowanie staje się nieskuteczne, co stwarza znaczne ryzyko kolizji.
Serwo do auta VW PASSAT VI (B6) jest metalową puszką, wewnątrz której znajduje się membrana – dzieli ona wnętrze serwa na dwie komory. Pierwsza komora jest połączona z układem dolotowym i tworzy się w niej podciśnienie. Auta z silnikami wysokoprężnymi oraz hybrydy wymagają dodatkowego podzespołu – pompy próżniowej – gdyż z uwagi na specyfikę pracy napędu ich układ dolotowy nie generuje stałego podciśnienia. Druga komora jest wyposażona w dwa zawory. Pierwszy zawór łączy ją z komorą podciśnieniową, a drugi z atmosferą zewnętrzną.
W trakcie jazdy zawór z dostępem do atmosfery zewnętrznej pozostaje zamknięty, a zawór pomiędzy komorami jest otwarty. Po naciśnięciu na hamulec pierwszy zawór otwiera się i wpuszcza powietrze z atmosfery, a drugi zamyka się i odcina przepływ powietrza między komorami. W efekcie membrana serwa zaczyna wychylać się z powodu podciśnienia. Stopień przesunięcia membrany serwa jest związany z głębokością wciśnięcia pedału hamulca w samochodzie VW PASSAT VI (B6). Membrana jest również połączona z trzpieniem pompy hamulcowej. Dlatego jej ruch wpływa na siłę hamowania i pozwala skutecznie kontrolować ciśnienie płynu hamulcowego w układzie.
Uszkodzone serwo hamulcowe w samochodzie VW PASSAT VI (B6) sprawia, że pedał hamulca staje się coraz twardszy. Taki sam efekt można uzyskać, naciskając na hamulec przy wyłączonym samochodzie. Jeżeli jednak w trakcie jazdy hamulec stawia coraz większy opór i nie chce opuszczać się tak głęboko, jak wcześniej, to najprawdopodobniej serwo hamulcowe ulega zużyciu.
Gdy tylko da się zauważyć takie zjawisko, należy jak najszybciej przeprowadzić kontrolę układu hamulcowego. Jeżeli okaże się, że doszło do uszkodzenia serwa, należy dokonać jego wymiany. Sprawny układ hamulcowy jest kluczowy dla zachowania bezpieczeństwa jazdy, dlatego nie należy użytkować samochodu VW PASSAT VI (B6) z niesprawnym serwem.