Powiadom mnie o dostępności

Serwa hamulcowe do VW PASSAT VI (B6)

6 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Producenci

VAICO
EPS
FACET
METZGER
Przewód podciśnienia serwa VAICO V10-3631

Ciężar [kg]: 0.061

145,78

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

145,78

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Przewód podciśnienia serwa VAICO V10-3645

Ciężar [kg]: 0.044

132,48

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

132,48

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Przewód podciśnieniowy, urządzenie wspomagające hamowanie METZGER 2180040

Strona zabudowy: Urzadzenie wspomagajace siłę hamowania

Rodzaj zaworu: Zawór zwrotny

114,70

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: śr. 10.09

114,70

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

200,80

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

200,80

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Przewód podciśnienia serwa VAICO V10-3642

Ciężar [kg]: 0.065

128,61

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

128,61

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

209,25

zł/szt.

Kraków: pt. 12.09

U ciebie: pt. 12.09

209,25

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do VW PASSAT VI (B6)

Serwo hamulcowe do VW PASSAT VI (B6)

VW PASSAT VI (B6) wykorzystuje serwo hamulcowe do zwiększania efektywności układu hamulcowego oraz precyzyjnego kontrolowania siły hamowania. Bez tego podzespołu hamowanie wymagałoby bardzo dużej siły nacisku na pedał hamulca. Awaria serwa hamulcowego w samochodzie VW PASSAT VI (B6) wymaga natychmiastowej wymiany elementu na nowy – niesprawne serwo sprawia, że hamowanie staje się nieskuteczne, co stwarza znaczne ryzyko kolizji.

Jak działa serwo w układzie hamulcowym samochodu VW PASSAT VI (B6)?

Serwo do auta VW PASSAT VI (B6) jest metalową puszką, wewnątrz której znajduje się membrana – dzieli ona wnętrze serwa na dwie komory. Pierwsza komora jest połączona z układem dolotowym i tworzy się w niej podciśnienie. Auta z silnikami wysokoprężnymi oraz hybrydy wymagają dodatkowego podzespołu – pompy próżniowej – gdyż z uwagi na specyfikę pracy napędu ich układ dolotowy nie generuje stałego podciśnienia. Druga komora jest wyposażona w dwa zawory. Pierwszy zawór łączy ją z komorą podciśnieniową, a drugi z atmosferą zewnętrzną.

W trakcie jazdy zawór z dostępem do atmosfery zewnętrznej pozostaje zamknięty, a zawór pomiędzy komorami jest otwarty. Po naciśnięciu na hamulec pierwszy zawór otwiera się i wpuszcza powietrze z atmosfery, a drugi zamyka się i odcina przepływ powietrza między komorami. W efekcie membrana serwa zaczyna wychylać się z powodu podciśnienia. Stopień przesunięcia membrany serwa jest związany z głębokością wciśnięcia pedału hamulca w samochodzie VW PASSAT VI (B6). Membrana jest również połączona z trzpieniem pompy hamulcowej. Dlatego jej ruch wpływa na siłę hamowania i pozwala skutecznie kontrolować ciśnienie płynu hamulcowego w układzie.

Objawy awarii serwa hamulcowego w samochodzie VW PASSAT VI (B6)

Uszkodzone serwo hamulcowe w samochodzie VW PASSAT VI (B6) sprawia, że pedał hamulca staje się coraz twardszy. Taki sam efekt można uzyskać, naciskając na hamulec przy wyłączonym samochodzie. Jeżeli jednak w trakcie jazdy hamulec stawia coraz większy opór i nie chce opuszczać się tak głęboko, jak wcześniej, to najprawdopodobniej serwo hamulcowe ulega zużyciu.

Gdy tylko da się zauważyć takie zjawisko, należy jak najszybciej przeprowadzić kontrolę układu hamulcowego. Jeżeli okaże się, że doszło do uszkodzenia serwa, należy dokonać jego wymiany. Sprawny układ hamulcowy jest kluczowy dla zachowania bezpieczeństwa jazdy, dlatego nie należy użytkować samochodu VW PASSAT VI (B6) z niesprawnym serwem.