5 produktów
Wybierz auto
NTYHZPMZ026
Opcja wyposażenia: Caliper carrier (-)
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozwiń więcej danych
152,49
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 16.04
152,49
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ABS740081
Średnica 1/średnica 2 [mm]: 54
Ciężar [kg]: 2
Rozwiń więcej danych
241,27
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
241,27
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Kaucja: 85,01 zł
NTYHZPMZ027
Opcja wyposażenia: Caliper carrier(-)
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozwiń więcej danych
152,49
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 16.04
152,49
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
KAMJBC1116
Typ zacisku hamulca: Zacisk hamulcowy(1-tłoczkowy)
Wymiar gwintu: M10x1
Rozwiń więcej danych
175,87
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
175,87
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
KAMJBC1115
Typ zacisku hamulca: Zacisk hamulcowy(1-tłoczkowy)
Wymiar gwintu: M10x1
Rozwiń więcej danych
166,16
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
166,16
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Zaciski hamulcowe to jeden z podstawowych podzespołów tarczowego układu hamulcowego. Wewnątrz zacisków są montowane klocki hamulcowe, które naciskają na obracającą się wraz z kołem tarczę hamulcową, dzięki czemu MAZDA 2 II może skutecznie hamować.
Zacisk hamulcowy jest na stałe przymocowany do zwrotnicy koła. Wewnątrz zacisku hamulcowego znajdują się tłoczki, które wysuwają się po naciśnięciu na pedał hamulca. Przesuwający się tłoczek dociska klocek hamulcowy do tarczy. Następnie obudowa zacisku przesuwa się do tarczy, zaciskając na niej klocek hamulcowy umieszczony po drugiej stronie zacisku. W efekcie oba klocki zostają zaciśnięte na tarczy, obniżając prędkość obrotową koła.
Zaciski hamulcowe pracują w wymagających warunkach – są narażone na wysokie temperatury, a także na zanieczyszczenia takie jak kurz i piasek. Muszą również sprostać działaniu dużych sił. Mogą przez to ulec typowym dla zacisków hamulcowych awariom: uszkodzeniu uszczelnień tłoczków, zatarciu sworznia zacisku, pęknięciom. Zniszczony zacisk hamulca może się zablokować, co uniemożliwi zachowanie bezpieczeństwa i normalne korzystanie z pojazdu MAZDA 2 II.