8 produktów
Wybierz auto
Strona zabudowy: Oś przednia
Zbieżność stożka: 1/8
Rozwiń więcej danych
105,10
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 01.04
105,10
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SKFVKDY855501
96,34
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 01.04
96,34
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
64,70
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 01.04
64,70
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYSWKMS002
63,77
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 01.04
63,77
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Strona zabudowy: Oś przednia
Ciężar [kg]: 1.08
Rozwiń więcej danych
105,54
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 01.04
105,54
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0396TA1651
Wymiar gwintu: 32 spline
104,22
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 01.04
104,22
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GSPS010003
Strona zabudowy: Oś przednia
Długość [mm]: 129
Rozwiń więcej danych
54,61
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 01.04
54,61
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0493ADC48731
Strona zabudowy: Oś przednia
Ciężar [kg]: 1.16
Rozwiń więcej danych
101,37
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 01.04
101,37
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Zadaniem kolumny kierowniczej we współczesnych pojazdach, takich jak MITSUBISHI PAJERO II, jest przeniesienie momentu obrotowego wygenerowanego na kierownicy na przekładnię kierowniczą. Dalej moment jest przekładany na mechanizm zwrotniczy, w efekcie czego dochodzi do skrętu kół. Rolą przekładni kierowniczej jest także zwiększenie bezpieczeństwa kierowcy pojazdu. W razie wypadku czołowego absorbuje ona część energii kinetycznej, zmniejszając możliwość wystąpienia obrażeń kierowcy.
Kolumna kierownicza jest szczególnie często eksploatowanym elementem pojazdu MITSUBISHI PAJERO II, przez co może ulegać usterkom lub zużyciu eksploatacyjnemu. W samochodzie MITSUBISHI PAJERO II objawem niesprawności kolumny kierowniczej jest zwiększony luz wyczuwalny podczas skrętu. Zdarzają się także symptomy przeciwne, polegające na ciężkiej pracy kierownicy. Niekiedy z układu dobiegają także niepokojące odgłosy, takie jak stuki w momencie skręcania.
Przekładnia kierownicza nie powinna być wymieniania zbyt pochopnie. Należy najpierw sprawdzić, czy przyczyna problemów obserwowanych podczas skręcania nie leży w innym elemencie układu – pompie wspomagania kierownicy, przegubach napędowych itp. Najlepiej sprawdzić stan przekładni w warsztacie samochodowym, a po stwierdzeniu jej wyeksploatowania wymienić ją na nowy element. Możliwe jest także wykonanie regeneracji przekładni kierowniczej, jednak rozwiązanie to nie daje nam gwarancji długotrwałej, poprawnej pracy układu kierowniczego.