17 produktów
Wybierz auto
FES1221TUC18RH
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Ciężar [kg]: 0.65
Rozwiń więcej danych
66,58
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
66,58
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
JPG3544601170
Strona zabudowy: Zewnętrzny od strony koła, oś przednia, z lewej
57,92
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
57,92
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FES1221TUC18LH
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Ciężar [kg]: 0.65
Rozwiń więcej danych
70,28
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
70,28
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
OYO10K0338OYO
Strona zabudowy: Z prawej
47,08
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
47,08
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
DYS2203341
Strona zabudowy: Pozycja osi 1 z prawej, oś przednia
Długość [mm]: 186
Rozwiń więcej danych
70,53
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
70,53
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
DYS2203342
Strona zabudowy: Pozycja osi 1 z lewej, oś przednia
Długość [mm]: 186
Rozwiń więcej danych
70,53
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
70,53
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NIPN4820529
Długość [mm]: 233
Rozmiar gwintu 1: M10x1,25
Rozwiń więcej danych
56,65
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
56,65
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
TRI850018123
Długość [mm]: 185.5
Wymagana ilość: 1
Rozwiń więcej danych
61,78
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
61,78
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
TRI850018124
Długość [mm]: 185.5
Wymagana ilość: 1
Rozwiń więcej danych
61,78
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
61,78
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MET54058801
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Rozmiar gwintu 1: M10 x 1,25
Rozwiń więcej danych
80,57
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
80,57
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MET54058902
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Rozmiar gwintu 1: M10 x 1,25
Rozwiń więcej danych
80,57
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
80,57
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Zbieżność stożka: 1/8
Rozwiń więcej danych
62,01
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
62,01
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Zbieżność stożka: 1/8
Rozwiń więcej danych
62,01
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
62,01
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MEY28160200033HD
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej
Długość [mm]: 186
Rozwiń więcej danych
67,03
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
67,03
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MEY28160200034HD
Strona zabudowy: Os przednia, z prawej
Długość [mm]: 186
Rozwiń więcej danych
67,03
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
67,03
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Długość [mm]: 208
Szerokość [mm]: 57
Rozwiń więcej danych
54,44
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
54,44
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Długość [mm]: 208
Szerokość [mm]: 57
Rozwiń więcej danych
54,44
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
54,44
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Końcówki drążka kierowniczego to jedne ze stosunkowo często wymienianych elementów układu kierowniczego w samochodzie KIA OPTIMA II. Jest to związane z trudnymi warunkami pracy samej końcówki. Łączy ona drążek kierowniczy ze zwrotnicą i przekładnią kierowniczą. Jest to część elastyczna, która umożliwia skręcanie kół. Kiedy końcówka drążka jest zużyta, koła pojazdu gubią zbieżność, co ma zły wpływ nie tylko na komfort jazdy, ale także przyspiesza zużycie opon.
Aby sprawdzić, czy w samochodzie KIA OPTIMA II końcówka drążka kierowniczego jest zużyta, czy nie, najlepiej przeprowadzić test podobny do tego, wykonywanego podczas badania technicznego na stacji kontroli pojazdów. Kiedy końcówka nie jest sprawna, w układzie kierowniczym pojawia się luz, uwidaczniający się przy szarpnięciach kołem na boki. Silnemu zużyciu tego elementu towarzyszą zwykle niepokojące dźwięki z okolic przednich kół (zwykle stuki i piski) oraz wibracje wyczuwalne podczas skręcania. Auto gorzej reaguje także na ruchy kierownicą.
Na szczęście w przypadku samochodu KIA OPTIMA II, końcówka drążka kierowniczego nie jest elementem drogim. Jej wymiana także nie powinna kosztować wiele w warsztacie naprawczym. Aby przeprowadzić wymianę, należy najpierw poluzować nakrętkę kontrującą na drążku, a następnie odkręcić nakrętkę na końcówce. Niekiedy demontaż będzie wymagał użycia odrdzewiacza i narzędzia do ostrożnego wybicia końcówki. Nowy element należy wkręcić na taką samą głębokość. Po operacji warto sprawdzić i przeprowadzić ewentualną korektę ustawienie geometrii kół.